۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۲۰
کد خبر: 80448394
T T
۰ نفر
بازنويسي 'سياست‌نامه' و'لطايف الطوايف' پايان يافت

تهران - نويسنده حوزه كودك ونوجوان از پايان نگارش بازنويسي دو كتاب 'سياست‌نامه' و 'لطايف الطوايف' از مجموعه قصه‌هاي شيرين ايراني خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ،زهرا سیادت موسوی درمورد بازنویسی این دو اثر گفت: بازنویسی این دو كتاب بخشی از طرح داستان‌های شیرین ایرانی است كه زیر نظر حسین فتاحی انجام می‌شود.

وی با یاد آوری اینكه 'سیاست‌نامه' اثر خواجه نظام‌الملك طوسی یكی از شاهكارهای زبان فارسی كه در قرن پنجم است، افزود: در این كتاب بیشتر به اصول كشور داری پرداخته شده كه 5 داستان بلند با عناوین 'حكایت انوشیروان عادل و سپهسالار خائن آذربایجان'، 'حكایت پارچه فروش و مردان كوهستان'، 'حكایت سلطان محمود و قاضی خیانتكار'، 'خیانت راست روشن' و 'عزت‌الدوله و قاضی خائن' را بازنویسی كرده‌ام.

موسوی توضیح داد: در انتخاب این داستان‌ها تلاش شده تا از داستان‌هایی كه قابلیت بازنویسی و جذابیت لازم برای كودكان را داشتند، برای كودكان و نوجوانان بازنویسی شوند.

این نویسنده درمورد كتاب 'لطایف الطوایف' گفت: این اثر نوشته 'فخرالدین علی صفی 'از نویسندگان قرن دهم هجری است. در این كتاب وی به بیان نكته‌های لطیف در میان مردم جامعه پرداخته است.

موسوی گفت: شخصیت‌های كودكانه نیز در شخصیت كتاب‌های علی صفی حضور دارند و نزدیك به 20 داستان از جمله 'آدمیزاد و مگس'، 'بهترین و بدترین'، 'بهلول و هارون الرشید'، 'پسر شكمو و گوسفند'، 'چنگی میان دو ابله' از داستان‌های این كتاب هستند.

'قصه‌های شیرین ایرانی' از طرح های كودك و نوجوانان حوزه هنری است كه سرپرستی آن به عهده حسین فتاحی است. در این طرح كتاب‌های 'بوستان و گلستان سعدی'، 'داستان‌ها شاهنامه'، 'تاریخ بیهقی'، 'حكایت‌های مثنوی' و... كه از متون كلاسیك فارسی محسوب می‌شوند برای كودكان و نوجوانان بازنویسی می شود.



* روایتی عاطفی و دراماتیك از حوادث انقلاب اسلامی

رمان نوجوان 'آن مرد با باران می آید' نوشته وجیهه علی اكبری سامانی از آثار منتخب جشنواره داستان انقلاب چاپ و روانه بازار نشر شد.

وجیهه علی اكبری سامانی در مورد این رمان گفت: این كتاب برای گروه سنی نوجوان به نگارش در آمده است و داستان آن در برگیرنده حوادث واتفاقات چهارماه پایانی انقلاب درسال 57 است.

وی افزود: روایت داستان از مهر ماه سال 57 آغاز و تا 26 دیماه كه فرار شاه بوده به اتمام می رسد.

این نویسنده یكی از عوامل جذابیت این داستان را بیان حوادث به صورت عاطفی و دراماتیك ذكر كرد كه باعث جذابیت بیشتر داستان شده است.

انتشارات سوره مهر رمان 'آن مرد با باران می آید ' را در 200 صفحه و با قیمت 4900 تومان روانه بازار نشر كرده است.

فراهنگ 1**1630**1588
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ