۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۴
کد خبر: 80442417
T T
۰ نفر
فراخوان كنگره ملي آيت الله افتخارالاسلام دربندي آراني اعلام شد

آران و بيدگل– فراخوان آثار كنگره ملي آيت الله افتخارالاسلام دربندي آراني اعلام شد.

به گزارش ایرنا، دبیر این كنگره روز چهارشنبه در نشستی خبری كه در محل دفتر مردمی خبرگزاری جمهوری اسلامی آران و بیدگل با خبرنگاران اظهار داشت: این كنگره در روزهای پنجم و ششم بهمن ماه سال جاری همزمان با یكصد و بیست و چهارمین سالروز ارتحال این عالم وارسته در كانون تربیتی سردار شهید قاسم عربیان برگزار می شود.

'نجم الدین آفتابی' افزود: این جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند با ارسال مقاله، شعر و اثر خوشنویسی در آن شركت كنند.

وی خاطرنشان كرد: جایگاه روحانیون در هدایت بیداری اسلامی، نقش علما در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، نقش علما در ارتقای سطح فرهنگ و هنر جامعه اسلامی، تاثیر خدمات اجتماعی روحانیت در پیشرفت جامعه عصر حاضر و وظیفه عموم مردم جامعه در قبال تجلیل از خدمات روحانیت از موضوعات بخش عمومی كنگره است.

وی تصریح كرد: علاقمندان همچنین می توانند با ارسال مقاله و شعر با موضوعات برسی زندگانی، حیات علمی و سیره عملی آیت الله افتخار الاسلام دربندی و بررسی احوالات و خدمات اجتماعی مفاخر دینی آران و بیدگل در بخش ویژه این كنگره شركت كنند.

آفتابی گفت: افرادی كه مایل به شركت در این جشنواره هستند می توانند آثار خود را تا بیستم دی ماه جاری به دبیرخانه جشنواره به نشانی استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، موسسه فرهنگی یاران خورشید ب صندوق پستی 87415 – 144 ارسال كنند.

وی رونمایی از كتاب زندگینامه و شرح حال آیت الله افتخار الاسلام دربندی آرانی، بررسی شخصیت و خدمات اجتماعی این عالم جلیل القدر، برگزاری شب شعر و تجلیل از فرهیختگان، روحانیون برگزیده، هنرمندان و برگزیدگان جشنواره با اهدای جایزه و تندیس هنری افتخار الاسلام را از جمله برنامه های این كنگره ملی ذكر كرد.

وی تصریح كرد: تا كنون با بیش از 40 تن از نزدیكان و شاگردان آیت الله افتخار الاسلام دربندی مصاحبه هایی در خصوص زندگی و خصوصیات این عالم بزرگوار انجام شده كه مطالب حاصل از آن ها در قالب كتاب همزمان با برگزاری كنگره ملی افتخار الاسلام دربندی منتشر خواهد شد.

آفتابی با اشاره به اینكه آیت الله افتخار الاسلام دربندی منشا خدمات اجتماعی همچون بنیانگذاری كتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در منطقه بوده است تصریح كرد: بازشناسی هویت مفاخر شهرستان آران و بیدگل، تجلیل از شخصیت این عالم بزرگوار به عنوان الگو در حوزه دین و دیانت، معرفی خدمات اجتماعی آیت الله افتخار الاسلام دربندی و ادای دین به بزرگان دینی از جمله اهداف برگزاری این كنگره است.

آیت الله افتخار الاسلام دربندی آرانی در مهر ماه 1267 هجری شمسی در آران و بیدگل متولد شد.

این عالم وارسته در زمان حیات خود با تحصیل علوم دینی در محضر علمای بنام زمان خود توانست به مقام اجتهاد برسد.

وی از علمایی همچون میرزا محمد حسین نراقی، میرزا احمد عاملی ، سید محمد حسین رضوی ، میر سید علی یثربی، شهاب الدین نراقی و شیخ عبدالكریم حائری(موسس حوزه علمیه قم) اجازه اجتهاد و نقل روایت داشت.

آیت الله افتخار الاسلام دربندی آرانی بهمن‌ماه 1345 به دیار باقی شتافت و در آستان حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل به خاك سپرده شد.

كنگره ملی آیت الله افتخارالاسلام دربندی آرانی پنجم و ششم بهمن ماه جاری با همكاری دانشگاه پیام نور مركز آران و بیدگل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره كتابخانه های عمومی و موسسه فرهنگی یاران خورشید برگزار می شود.

1724/8132

سرخط اخبار استان‌ها