۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۵۶
کد خبر: 80438718
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در سپاه:پيشنهاد مذاكره آمريكا براي متزلزل كردن اراده ايرانيان است

قم ـ نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به پيشنهاد وزير امور خارجه آمريكا براي مذاكره مستقيم با ايران گفت:ارائه اين پيشنهاد براي ايجاد تزلزل در اراده ايرانيان است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه قم، حجت الاسلام والمسلمین 'علی سعیدی'روز یكشنبه در جمع فرماندهان و پاسداران سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با موضوع 'راهبردهای نظام سلطه در برابر ایران و راهبردهای مقابله با آن'، این مطلب را اعلام كرد.

وی تصریح كرد: در مذاكره با آمریكایی ها، هیچ توفیقی برای ایران حاصل نمی شود زیرا مسائل ایران و آمریكا در مقوله راهبردی آنقدر گسترده است كه به هیچ عنوان قابل مذاكره نیست.

وی تاكید كرد: آمریكا بدنبال سلطه خود بر جهان است و هیچگاه دست از سلطه طلبی خود برنمی دارد، لذا در مذاكره های خود نیز درصدد تسلیم كردن ایران در برابر خواسته های خود است.

وی با بیان اینكه پیشنهاد مذاكره'هیلاری كلینتون'، راهبرد دشمن برای تغییر در محاسبات بین مردم و رهبری است، اظهار كرد: استكبار جهانی با این همه توطئه و تحریم بدنبال آن است كه ایران را وادار به تغییر در مواضع اصولی خود كند.

سعیدی با بیان اینكه پذیرش مذاكره مساوی با تسلیم در برابر نظام سلطه است، اظهار كرد: هدف آمریكا، عقب نشینی ایران از مواضع قبلی در قبال نظام سلطه و تبدیل یك نظام ناسازگار به نظام سازشكار است.

وی اضافه كرد: دشمن در حركت دومینوی خود بدنبال سقوط نظام ماست، این آقایانی كه بحث مذاكره را مطرح می كنند بدانند اینگونه نیست كه بر سر میز مذاكره بنشینند و در باره مباحث سطحی مذاكره شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با مطرح كردن این جمله كلینتون كه گفته است بزرگترین مشكل من در طول این مدت ایران بوده است، گفت: وقتی او اعلام می كند هر كجا می رود جای پای ایران را می بیند، معنای آن این است كه آنها از خوی سلطه گری خود كوتاه نمی آیند.

سعیدی تاكید كرد: قطعا آنها در مذاكره از ایران می خواهند كه دست از حمایت از حزب الله لبنان، گروه های مقاومت فلسطین، جنبش های منطقه و شیعیان جهان بردارد.

وی افزود: در این مذاكره، مساله هسته ای یكی از موارد قابل طرح است بنابراین باید در اینگونه مسائل ذهن مردم را روشن و عملیات روانی دشمن را خنثی كنیم.

وی همچنین با بیان اینكه راهبرد استكبار علیه نظام اسلامی ایران، استحاله و براندازی است، اظهار كرد: در ایدئولوژی نظام اسلامی كه مبتنی بر اسلام ناب محمدی است، عقب نشینی و تسلیم شدن وجود ندارد.

سعیدی گفت: درك شرایط كنونی و اخذ تصمیمات صحیح برای اداره جامعه از سوی مسوولان می تواند راهبردی مناسب برای مقابله با توطئه ها باشد.

وی تحریم گسترده، جنگ روانی برای تاثیرگذاری بر تصمیمات مسوولان و به انحراف كشاندن افكار مردم، عملیات اطلاعاتی در جهت خرابكاری سایبری، بی ثباتی محیط داخلی از طریق تحریك، ایجاد غائله و آشوب و تهدید نظامی را از راهبردهای نظام سلطه برای مقابله با ایران اسلامی عنوان كرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یكی از راهبردهای مقابله با توطئه های دشمن را هوشیار كردن مردم دانست و گفت: این مردم هستند كه در شرایط جنگ مورد هجمه دشمن قرار گرفته اند و این رسالت ماست كه مردم را هوشیار و شیوه مقابله با جنگ اقتصادی را برای آنان بیان كنیم.

سعیدی افزود: ملتی كه خود را حسینی و عاشورایی می داند و شعارش'هیهات مناالذله' است و اعلام می كند كه تا آخرین قطره خونش در برابر دشمن ایستادگی می كند، باید در عمل هم این را نشان دهد.

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای رسالت اصلی خود كه همانا حفظ انقلاب اسلامی است،باید برای آگاه سازی بسیجیان تلاش كند تا نقش هدایتگر را در جامعه داشته باشند.

سعیدی افزود:سپاه علی بن ابی طالب(ع)نیز كه در شهر عش آل محمد(ص) مستقر است باید نقش برجسته ای در آگاه سازی افكار عمومی ایفا كند.ك/1

/7404/ 380/

سرخط اخبار سیاست