۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۴۹
کد خبر: 80383811
T T
۰ نفر
توجه به ارزش هاي اسلامي ويژگي بارز اشعار سهراب سپهري است

تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، 'سهراب سپهري' را انساني سخت كوش، ساده زيست و صميمي توصيف كرد و توجه به ارزش هاي اسلامي را از ويژگي هاي بارز سروده هاي اين شاعر معاصر دانست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز سه شنبه در نشست با اعضای كنگره بین‌ المللی 'سهراب سپهری' افزود: طی سه سال گذشته در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، از مفاخر و بزرگان كشور تكریم و تجلیل به عمل آمده و این اقدام با جدیت برای معرفی و بزرگداشت سایر شخصیت ها و مشاهیر در سراسر كشور ادامه خواهد داشت.

وی، سهراب سپری را انسانی سخت كوش، ساده زیست و صمیمی توصیف كرد و افزود:‌ توجه به ارزش های اسلامی از ویژگی های بارز اشعار این شاعر است و ضروریست، او در ابعاد ملی و بین المللی معرفی شود.

حسینی همچنین به علاقه ‌مندی سهراب سپهری به هنرهای دیگر اشاره كرد و ادامه داد: سهراب سپهری علاوه بر شعر و نقاشی، به هنرهایی مانند قالیبافی و معماری نیز علاقه داشت.

وی همچنین گفت: نكته مهم دیگر در شخصیت سپهری، سفرهای اوست. سپهری همواره بدنبال حقیقت و آشنایی با آرا و افكار مختلف بود و سفرهای وی در این راستا انجام می گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس درباره دیگر بزرگان شهر كاشان گفت: باید بدنبال توجه و معرفی دیگر بزرگان شهر كاشان مثل فیض كاشانی، محتشم كاشانی، كلیم كاشانی و سپیده كاشانی باشیم، زیرا آنها شخصیت‌های ارزشمندی هستند كه باید نام و یاد آنها همواره در تاریخ كشور و جهان زنده بماند.

به گفته حسینی، نیاز است مكانی متمركز برای نگهداری آثار، كتاب‌ها و پایان‌نامه‌های مربوط به سپهری ایجاد و آثار وی به زبان های مختلف ترجمه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشنهاد مطرح شده از سوی اعضای این كنگره برای تاسیس بنیادی به نام سهراب سپهری استقبال كرد و گفت: بدنبال این موضوع بوده‌ایم و برای ثبت نام مفاخر و مشاهیر ایرانی در مجامع بین المللی مانند یونسكو همواره تلاش كرده و خواهیم كرد.

نایب رییس شورای عالی سینما به ساخت فیلم ضد ایرانی 'آرگو' اشاره كرد و افزود: این فیلم اكنون در سینماهای آمریكا در حال پخش است و امروز شاهدیم كه دنیای استكبار نه تنها از ابزار هنری سینما بلكه بواسطه روش های دیگر به تهاجم فرهنگی علیه ایرانی اسلامی می‌پردازد.

حسینی بر بهره گیری از تمامی ظرفیت های فرهنگی و هنری جهت صیانت از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی فرهنگ غنی و اصیل ایرانی - اسلامی تاكید كرد.

فراهنگ(3) ** 1355 ** 1071

سرخط اخبار فرهنگ