۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۹:۰۳
کد خبر: 83058084
T T
۰ نفر
451 میلیون دلار آهن و فولاد از اصفهان به خارج صادر شد

كاشان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت : حدود 451 میلیون دلار آهن، فولاد و مصنوعات آن در 6 ماه نخست سال جاری از این استان به كشورهای خارجی صادر شد.

اسرافیل احمدیه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نزدیك به 415 میلیون دلار از این مقدار صادرات آهن و فولاد و 36 میلیون دلار مربوط به مصنوعات آهن و فولاد بود.
به گفته وی، اصفهان با تولید بیش از 70 درصد فولاد كشور جایگاه نخست را در بین استان ها دارد.
وی اظهارداشت : محصولات پتروشیمی با ارزش 202 میلیون دلار، فرش و صنایع وابسته با 107 میلیون دلار و محصولات شیمی عالی 67 میلیون دلار در رده های بعدی صادرات استان اصفهان قرار دارند.
وی با اشاره به رشد 48 درصدی ارزش صادرات انواع كالا از استان اصفهان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان كرد: نزدیك به یك میلیارد و 103 میلیون دلار انواع كالا در این مدت از استان اصفهان صادر شد.
احمدی همچنین به افزایش 28 درصدی وزن آنها اشاره و بیان كرد: وزن كالاهای صادراتی از استان اصفهان نیز افزون بر 2 میلیون و 643 هزار تن بوده است.
وی در ادامه از پرداخت چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به صنایع استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال خبر داد و تاكید كرد: پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید ادامه داشته كه با تبدیل شدن به قانون شاهد كاربردی تر شدن آن خواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد : نرخ بیكاری در استان اصفهان نزدیك به 13 درصد است و در این میان شهرستان آران و بیدگل شرایط بسیار بهتری از استان و همچنین میانگین كشوری دارد.
وی با اشاره به تك محصولی بودن صنعت در آران و بیدگل اظهار كرد: شاهد آرام تر شدن بازار ارز و مواد اولیه هستیم كه با ادامه این روند، شاهد كاهش نرخ مواد اولیه فرش ماشینی نیز خواهیم بود.
احمدیه با اشاره به فعالیت 9 هزار و 300 واحد صنعتی افزود: استان اصفهان رتبه نخست را از نظر تعداد واحدهای صنعتی فعال در كشور دارد.
7472/8123

سرخط اخبار استان‌ها