۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۶
کد خبر: 83264912
T T
۰ نفر

مبلغ وديعه مسكن مددجويان بهزيستي سميرم تأمين مي شود

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۶
کد خبر: 83264912
مبلغ وديعه مسكن مددجويان بهزيستي سميرم تأمين مي شود

اصفهان- ايرنا- مديركل بهزيستي استان اصفهان از تأمين مبلغ وديعه مسكن مددجويان زير پوشش اين نهاد كه در سيل و بارش هاي اخير خسارت ديدند، خبر داد.

مرضيه فرشاد روز پنجشنبه در حاشيه سفر و بازديد معاون پيشگيري بهزيستي كشور به همراه دبير ستاد مسكن مددجويان اين سازمان از خانه هاي آسيب ديده خانوارهاي زير پوشش بهزيستي سميرم، به خبرنگار ايرنا گفت: اين مبلغ وديعه(رهن) در هر منطقه متفاوت است و پس از اعلام مبلغ از سوي فرمانداري با عقد قرارداد، به حساب صاحب خانه اي كه مددجو در آن ساكن شده واريز خواهد شد.
به گفته وي پيگيري اين موضوع به سرعت امروز انجام و مبلغ وديعه يكي از مددجويان سميرمي تامين شد و وي مي تواند فردا در منزل استيجاري ساكن شود.
وي با تاكيد بر اين كه هر مصوبه اي كه هيأت دولت براي سيل زدگان و خسارت ديدگان در نظر بگيرد در همه استان ها اجرا مي شود، اظهارداشت: 10 خانوار زير پوشش بهزيستي سميرم طبق شرايطي كه فرمانداري اعلام خواهد كرد مي توانند از شرايط مسكن مهر و واحدهاي خالي بنياد مسكن اين منطقه استفاده كنند.
مديركل بهزيستي استان اصفهان خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه دولت و همچنين تصميم مديران ارشد شهرستان هر محل و فضايي براي آسيب ديدگان در نظر گرفته شود كمك 100 ميليون ريالي ما بصورت بلاعوض و آورده مددجو در اختيار آنها قرار مي گيرد.
فرشاد تصريح كرد: علاوه بر اين 100 ميليون ريال اعتبار بلاعوض ديگر در قالب تسهيلات 300 تا 500 ميليون ريالي كم بهره تسهيل گري بافت هاي فرسوده از طرف بنياد مسكن و معرفي بهزيستي، در اختيار واجدان شرايط قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه علاوه بر 10 واحدي كه به طور كامل تخريب شدند 150 واحد در معرض خطر تخريب هستند، تصريح كرد: در بازديدهاي امروز معاون پيشگيري سازمان قول پيگيري جدي اين مسايل در مركز داده شد.
به گفته فرشاد، خانه هاي 13 مدجوي زير پوشش كميته امداد حضرت امام(ره) هم كه به نوعي از خدمات بهزيستي استفاده مي كنند يا داراي معلول در منزل هستند تخريب شده و قابل سكونت نيست.
مديركل بهزيستي اصفهان با يادآوري اينكه شرايط خانه هاي تخريبي مددجويان در فريدونشهر به مراتب از سميرم بهتر است ابراز اميدواري كرد به سرعت مسايل مددجويان اين نهاد حل و فصل و برنامه ها نهايي شود.
وي در همين ارتباط به بازديد مجيد رضازاده معاون پيشگيري سازمان بهزيستي كشورمان از تنها كمپ ترك اعتياد شهر سميرم اشاره و اضافه كرد: ساختمان اين مجموعه نيز نواقصي دارد و حتي استفاده از بخشي از اين ساختمان را ممنوع اعلام كرديم.
به گفته مديركل بهزيستي استان اصفهان، آبگرفتگي و سيلاب شرايط ساختمان كمپ ترك اعتيار سميرم را بدتر كرده كه در همين رابطه مقرر شد در مكاتبه اي با استاندار اصفهان اين مورد خاص پيگيري و كمپ به ساختماني ديگر منتقل شود.
معاون پيشگيري سازمان بهزيستي به همراه دبير مسكن مددجويان اين نهاد و جمعي از مديران و اعضاي ستاد مديريت بحران سميرم از پنج واحد ساختماني تخريب شده از سيل و بارندگي هاي اخير مددجويان بهزيستي سميرم بازديد كردند.
سيلاب و آبگرفتگي هاي روزهاي گذشته بيش از يكهزار ميليارد ريال خسارت به بخش ها و زير ساخت هاي شهرستان كوهستاني سميرم وارد و حدود 150 خانوار ساكن در بافت فرسوده و خانه هاي قديمي شهر سميرم و ساير شهرهاي اين شهرستان را مجبور به ترك ساختمان ها و اسكان اضطراري در مدارس كرد.
به گزارش ايرنا، يكهزار و 664 مددجو زير پوشش اداره بهزيستي شهرستان سميرم هستند، از اين تعداد مددجوي داراي پرونده، 985 نفر مستمري بگير بهزيستي و 685 نفر مستمري بگير در حيطه توانبخشي هستند.
شهرستان سميرم با افزون بر 100هزار جمعيت در 160 كيلومتري جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/

سرخط اخبار استان‌ها