۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 83218502
T T
۰ نفر

محور سخنان نمازجمعه شهرهای استان اصفهان

۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 83218502
محور سخنان نمازجمعه شهرهای استان اصفهان

اصفهان - ایرنا - زنده نگه داشتن یاد شهدا تداوم راه انقلاب است، مسوولان برای رفع مشكلات كشور چاره چویی كنند و دستگاه های نظارتی نقش خود را در كنترل بازار ایفا كنند از جمله محور سخنان نمازجمعه این هفته امامان جمعه شهرستان های استان اصفهان است.

**زنده نگه داشتن یاد شهدا تداوم راه انقلاب است
امام جمعه موقت خور و بیابانك زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را پاسخی كوبنده به توطئه دشمنان برشمرد و گفت: این امر در ادامه راه عزتمند انقلاب اسلامی تاثیرگذار است.
حجت الاسلام سید علی آل داود در خطبه های نماز جمعه این شهرستان در جوار امامزاده سید داود ع افزود: باید نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم و فرزندان و نسل جوان را با این فرهنگ متعالی آشنا سازیم.
وی ادامه داد : شهادت در راه خدا ارزش بسیاری در دین اسلام دارد و مقامی است كه ائمه اطهار (ع) برای دوستداران خود آرزو می كردند.
امام جمعه موقت خور و بیابانك با قدردانی از تشییع شهید حریم امنیت عباس كوهی در شهرستان گفت: شما مردم شهید پرور با حضور پرشور و دشمن شكن ثابت كردید كه ادامه دهنده راه شهدا و پشتیبان ولایت فقیه و پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی هستید.
وی خاطرنشان كرد: دشمنان با نقشه های شوم خودشان و با به شهادت رساندن جوانان و فرهیختگان نتوانستند به اهداف خودشان برسند و مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و فرهنگ شهادت بد بین كنند.
9860
** دشمنان فروپاشی جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد
امام جمعه نایین گفت: دشمنان، آمریكا و استكبار جهانی بدانند فكر تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) افزود: آمریكا در برابر انقلاب اسلامی راهبردهای بازدارندگی، تغییر در رفتار و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را در سر دارد.
وی ادامه داد : ملت و مسئولان نظام اسلامی همواره راهبردهای انقلابی بودن، پیشرفت با تكیه بر ظرفیت های درونی و اعتماد به مردم و جوانان را در مقابل دشمنان در نظر دارد.
سجادی با اشاره به بیانیه مهم رهبری در چهل سالگی انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب بیان كرد: این بیانیه بیش از 6 هزار كلمه كلیدی دارد و پیام اصلی آن این است كه انقلابی بمانید و پیشرفت كنید.
وی تصریح كرد : برای پیروی از فرمان رهبر انقلاب، باید برای جوانان فرصت ایجاد كنیم تا در میدان حاضر شوند و بدانیم كه انقلاب و جنگ تحمیلی نیز با حضور جوانان به پیروزی و اقتدار رسید.
امام جمعه نایین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پاسدار گفت: نیروهای نظامی و انتظامی همه هستی خود را برای امنیت و آرامش كشور گذاشتند كه امروز ایران در اوج اقتدار در منطقه حضور دارد.
7136
**مسوولان قوا برای رفع مشكلات كشور چاره جویی كنند
امام جمعه موقت سمیرم با بیان این كه مسوولان امر در هر سه قوه باید برای رفع مشكلات كشور چاره جویی كنند، گفت: مدیریت های غلط، جناحی و بی دغدغه عامل اصلی مشكلات امروز كشور بویژه در مسایل اقتصادی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد بهرامی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی اظهارداشت: وقتی این حجم فساد را شاهد هستیم مشخص است كه بی مدیریتی ها در سیستم اداری و سازمانی بیشتر شده است.
به گفته وی نظارت ضعیف، سستی ایمان و عقیده و روحیه خدمت به مردم و اشرافی گری شایسته نظام اسلامی نیست و مسوولان امر در هر سه قوه باید برای رفع این مشكلات چاره جویی كنند.
وی تاكید كرد: یك مدیر و مسوول در جمهوری اسلامی زمانی كه مسوولیت را پذیرفت باید مانند مردم عادی زندگی كند و حتی در بیان سخنانش دقت بیشتری داشته باشد.
امام جمعه موقت سمیرم در بخش دیگر سخنان خود با تقدیر از مردم شهید پرور سمیرم كه در مراسم شهدای حادثه خاش-زاهدان سنگ تمام گذاشتند ، افزود: مسوولان امر باید با تدبیر این روزها را مكتوب و ثبت كنند تا در تقویم رشادت و حماسه این شهرستان به یادگار بماند.
وی تصریح كرد: بیانیه گام دوم انقلاب رهبری معظم بسیار ارزشمند و مهم است چرا كه اگر ترس دشمنان دیروز از ندادن سیم خاردار به ما بود امروز از صدور تفكر و اندیشه انقلاب اسلامی هراس دارند و به دست و پا زدن های بیهوده افتاده اند.
7147
**دستگاه های نظارتی نقش خود را در كنترل بازار ایفا كنند
امام جمعه تیران و كرون گفت: دستگاه های نظارتی نقش خود را در كنترل بازار و جلوگیری از این نوسانات ایفا كنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به نقشه راه موسوم به گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: در این نقشه راه توجه به جوانان، درون گرایی اقتصاد و خدمت به مردم مورد توجه قرار گرفته كه باید مسئولان و مردم در اجرایی شدن این برنامه تلاش كنند.
وی بیان كرد: آشفتگی بازار و شرایط سخت معیشت مردم سزاوار این ملت نیست و باید دستگاه های اداری و خدماتی به وظایف خود عمل كنند و مانع از بروز مشكل در اقتصاد كشور بشوند.
امام جمعه تیران و كرون با بیان اینكه در توصیه های گام دوم انقلاب بر بهره گیری از توان جوانان برای مدیریت كشور ، تصریح كرد: سیاست و رفتارها نباید به گونه ای باشد كه مغزهای متفكر و انسان های خلاق از كشور خارج شوند و در داخل با مشكل روبرو بشویم.
وی همچنین به تلاش های مسئولان اشاره كرد و گفت: بسیاری از مسئولان كشور با وجود تهدیدها، سیاه های نمایی های دشمنان و فعالیت های رسانه ای استكبار جهانی علیه نظام با تمام توان خود در حال تلاش هستند و مظلومانه خدمت می كنند.
6026/
** اصناف رعایت حال مردم را بكنند
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه كاشان با توصیه به اصناف برای رعایت حال مردم گفت: توطئه و فشار دشمنان كافی است، خودمان در داخل ستم نكنیم تا سال جدید پر بركتی داشته باشیم.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه كاشان با اشاره به نزدیكی نوروز افزود: این روزها در كنار خرید باید تلاش كنیم تا شادی هایمان را با مردم تقسیم كنیم زیرا اوضاع بازار بسیار نگران كننده است.
وی تصریح كرد: تعجب آور است در شرایطی كه جوانان ما در مرزها به شهادت می رسند، برخی در پشت جبهه با گرانفروشی چنین رفتار می كنند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان كاشان بیان كرد: دولت ها در جهان بیشترین درآمدها را از مالیات دارند و كشورها را با آن اداره می كنند اما ما پیشینه خوبی در این زمینه نداریم.
وی اضافه كرد: مردم از آنجایی كه شاه را شایسته حكومت نمی دانستند، از زیر بار عوارض و مالیات فرار می كردند اما امروز حكومت اسلامی در جامعه وجود دارد و مردم باید با پرداخت عوارض، مالیات و بدهی های مرتبط از آن پشتیبانی كنند تا دستگاه ها از جمله شهرداری ها بتوانند با دست باز نسبت به ارائه خدمات اقدام كنند.
آیت الله نمازی در ادامه به صدور پیام مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی دوم انقلاب اشاره كرد و آن را سرشار از تدبیر، اقتدار و امید به آینده، نسخه شفابخش مشكلات مادی و معنوی انقلاب، عامل دستیابی به دولت و حكومت اسلامی و زمینه ساز برپایی حكومت امام عصر (عج) دانست.
وی تاكید كرد: دستیابی به این مراتب البته الزام هایی مانند اراده ملی برای اجرای پیام، هماهنگی سه قوه، مشاركت حوزه ها و دانشگاه ها برای ارائه راهكارهای عملیاتی دارد و تنها خواندن یا تبلیغ متن پیام راهگشا نخواهد بود.
امام جمعه كاشان افزود: رییس جمهوری البته وزیران را مكلف كرده تا به تناسب مسوولیت های هر دستگاه از پیام رهبری معظم انقلاب بهره برداری داشته باشند اما این كافی نیست و باید راه و روش اجرا مشخص شود.
وی عنوان كرد: پیام كارشناسی مقام عظمای ولایت برگرفته از روح آیات و روایت های اهل بیت (ع) است و خواندن آن به همگان پیشنهاد می شود چرا كه تنها راه برون رفت از مشكلات، كمبودها و توطئه های دشمنان عمل به این پیام می باشد.
آیت الله نمازی در بخش دیگری از خطبه ها درگذشت آیت الله سید محمدحسن حسینی مشهور به میرزای شیرازی، مرجع تقلید صادر كننده فتوای تحریم تنباكو در روز نخست اسفند سال 1273 را یادآور شد و این رویداد تاریخی را نشان دهنده قدرت و نقش اسلام، مردم و روشنگری دینی برشمرد.
وی اضافه كرد: 2 ركن امامت و رهبری و امت در اسلام اهمیت ویژه ای دارد و گرچه در درازای تاریخ حاكمان ستمگر همواره تلاش داشتند تا بین مردم و رهبران دینی فاصله ایجاد كنند اما تا امروز موفق نشدند، چنان كه اسلام در حال جهانی شدن است و تا هنگامی كه اینها در كنار هم باشند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بكند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه نیز شهادت آیت الله فضل الله مهدی زاده محلاتی و همراهان وی در اول اسفند سال 62 و نامگذاری آن به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس را یادآور شد.
وی همچنین با اشاره به سالروز عملیات پیروزمندانه خیبر در سوم اسفند سال 62 و تصرف یك هزار و 180 كیلومتر زمین شامل جزیره های مجنون شمالی و جنوبی به همراه یك هزار و 140 نفر اسیر از نیروهای عراقی شامل 102 نفر از شهروندان مصر، مراكش، سودان و سومالی، دوران دفاع مقدس را نشان دهنده جنگ یك كشور با دهها كشور دنیا دانست كه با سربلندی رزمندگان سپاه اسلام پایان یافت.
آیت الله نمازی در نیز به كودتای انگلیسی ها در سوم اسفند سال 1299 شمسی برای به سلطنت نشاندن رضاخان و زیر نفوذ قرار دادن منابع و مردم ایران اشاره كرد.
8123
** نگاه ها در مشكلات اقتصادی تنها نباید به مسوولان باشد
امام جمعه اردستان گفت: همه نگاه ها در مشكلات اقتصادی نباید تنها به مسوولان باشد زیرا در گرانی و احتكار خود مردم هم مقصر هستند و نسبت به آن اقدام می كنند.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: مردم باید خوی و خصلت های روزهای ابتدایی انقلاب را احیا كرده و در كمك به یكدیگر پیشتاز باشند تا مشكلات كمتر احساس شود.
وی بیان كرد: وقتی مردم خود رعایت نكنند، مشكلات كنونی پیش می آید و از این رو همه مردم و مسوولان باید با كمك هم در جهت رفع مشكلات گام بردارند.
امام جمعه اردستان با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن پیام رهبری معظم انقلاب در داخل و خارج عنوان كرد: جوانان به ویژه با بهره گیری از تجربه بزرگان باید از این پیام الهام گرفته و روی آن كار كنند.
وی همچنین با قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی تصریح كرد: این نیروها برای تامین امنیت از جان و هستی خود می گذرند و كسانی كه گاه به آنها خرده می گیرند، كاری نكنند كه مدیون خون شهیدان بشویم.
دهشیری در ادامه به سوم اسفند، روز قدردانی از اسرا و مفقودین اشاره كرد و یاد شهیدان به ویژه باكری و خرازی را گرامیداشت.
وی همچنین با تبریك زادروز صدیقه كبری (س) و تبریك روز زن، از بانوان خواست تا آن بانوی بزرگوار را الگوی شایسته خود قرار دهند.
7431/8123
** مردم قدردان مدافعان حریم امنیت هستند
امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به برگزاری باشكوه آیین تشییع پیكر شهیدان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: حضور پرشور مردم استان اصفهان از جمله در شهرستان آران و بیدگل، از بستن پیمانی دوباره با آرمان های انقلاب اسلامی ایران حكایت دارد و نشان می دهد كه مردم ما قدردان سربازان و مدافعان حریم امنیت كشور هستند.
آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه آران و بیدگل افزود: مردم ما با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس و مناسبت های مشابه نشان دادند كه همواره آماده دفاع از كشور هستند و در مقابل زورگویی های دشمنان محكم ایستاده و عقب نشینی نمی كنند.
وی با اشاره به نقشه دشمنان برای ایجاد ناامنی در كشور بیان كرد: ولیعهد خائن سعودی چندی پیش در كشور فرانسه اعلام كرد كه به دنبال ایجاد نا امنی در ایران است و در این راستا نیز سفری به پاكستان هم داشت.
امام جمعه آران و بیدگل تصریح كرد: ولیعهد سعودی با طرح سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در پاكستان، به دنبال وامدار كردن آن كشور جهت همراهی برای ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی ایران است.
وی اضافه كرد: كشور پاكستان همواره همكاری های دوجانبه اقتصادی و امنیتی از گذشته تا كنون با ایران داشته اما خاندان سعود به دنبال تفرقه افكنی بین این كشورهای مسلمان می باشد.
آیت الله موسوی در ادامه به طرح لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره كرد و گفت: باید دید آیا برجام توانست مشكلات كشور را برطرف كند و از سوی دیگر دشمنان به دنبال چه هستند كه اصرار بر تصویب این طرح ها در كشور دارند.
7472/8123/6026/