۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83142402
T T
۰ نفر

محور سخنان امامان جمعه شهرهاي اصفهان

۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83142402
محور سخنان امامان جمعه شهرهاي اصفهان

اصفهان- ايرنا- دنيا قدرت ايران را به عنوان محور مقاومت شاهد است، مديران براي رفع مشكلات مردم تلاش كنند و خروج آمريكا از خاك سوريه نشانه پيروزي جبهه مقاومت است از جمله محورهاي سخنان امامان جمعه در نمازجمعه اين هفته شهرستان هاي استان اصفهان است.

** مردم در مشكلات به يكديگر رحم كنند
كاشان - ايرنا - امام جمعه موقت كاشان گفت: انصاف شرط ايمان است و مردم براي برخورداري از رحمت الهي بايد به يكديگر رحم كنند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار در خطبه هاي نماز جمعه كاشان با اشاره به بحث گراني افزود: برخي مشكلات در اثر نوسان هاي ارزي و فقدان مديريت درست به وجود آمده بود اما به طور طبيعي بايد با كاهش نرخ ارز، قيمت كالاها نيز كاهش مي يافت.
وي تصريح كرد: هنوز قيمت هاي پيشين ملاك است و در اين ميان توليد برخي كالاها هيچ ارتباطي با قيمت ارز نداشت اما قيمت آنها نيز افزايش يافته كه مسئولان بايد در بحث نظارت به طور قوي و جدي وارد عمل شوند.
امام جمعه موقت كاشان اضافه كرد: اگر مديريت درستي اعمال نشود، هر كس هر كاري بخواهد مي كند؛ نبايد مسائل اقتصادي كشور را شوخي گرفت.
وي اضافه كرد: مردم بايد در مشكلات به يكديگر رحم كنند، نه اينكه با رفتار خود تنور را داغ كرده و بر مشكلات بيافزايند؛ اگر ما به خود رحم نكنيم، نمي توانيم مورد رحمت خداوند قرار بگيريم و روز به روز مشكلات هم بيشتر مي شود.
اسلامي تبار در ادامه خطاب به مسئولان به ويژه وزير نيرو بيان كرد: كاشان از منطقه هاي گرمسير كشور است و در روزهايي از تابستان دما هوا به بالاي 50 درجه سانتيگراد هم مي رسد كه به طور طبيعي با بالا رفتن مصرف برق، بايد تعرفه ها كاهش يابد.
وي افزود: قم گرمايش از كاشان كمتر بوده اما از اين كاهش هم بهره مي برد در حالي كه اينجا بيشتر نياز مي باشد و اين بي عدالتي است.
امام جمعه موقت كاشان عنوان كرد: بايد با مردم به عدالت رفتار شده و قانون همه جا يكسان پياده شود و بر اين اساس بايد تعرفه برق منطقه كاهش يابد.
وي در ادامه خطاب به مسئولان كاشان به ويژه اعضاي شوراي فرهنگ عمومي گفت: پيش تر در بحث خانه هاي تاريخي مسائلي بيان شده بود كه اگر مورد توجه قرار مي گرفت، شاهد مشكلات كنوني نبوديم.
اسلامي تبار يادآور شد: كاشان شهري انقلابي، شهيدپرور، حسيني، اقتصادي با علماي بزرگ ديني است كه بايد برايش سنگ تمام گذاشت.
وي يكي از هدف هاي دشمن را تسخير مناطق فرهنگي در بحث تهاجم فرهنگي عنوان كرد و نسبت به مسامحه هشدار داد.
امام جمعه موقت كاشان تشريح كرد: دوچرخه سواري گروهي بانوان و كشف حجاب در خودروها برخورد جدي نمي شود، اگر قانون نداريم بايد نسبت به وضع آن اقدام كنيم.
وي افزود: شوراي فرهنگ عمومي براي ارتقاي فرهنگ و اخلاق تشكيل شده كه مسئولان بايد توضيح بدهند در اين چند سال گذشته چه گام هايي در راه پيشرفت كاشان برداشتند.
اسلامي تبار خطاب به اعضاي شوراي فرهنگ عمومي بيان كرد 'شما در پيشگاه خداوند مسوول هستيد و اگر امروز با متخلفان بر اساس قانون برخورد نكنيم، دچار مشكلات بيشتري مي شويم'.
وي همچنين به 27 آذر، شهادت آيت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره كرد و گفت: اگر اين نهادهاي فرهنگي دست به دست هم دهند، مي توانند منشا اثرهاي خيري براي كشور و نظام شوند.
امام جمعه موقت كاشان عنوان كرد: فقدان اين وحدت دشمن را شاد مي كند كه بفرموده امام راحل، براي پيش برد انقلاب در مسيري درست بايد از كارهاي دشمن پسند خودداري كنيم.
8123
** مسوول بايد خدا و رياست اسلامي را در نظر داشته باشد
اردستان - ايرنا - امام جمعه اردستان گفت: بايد فردي به مسووليت گماشته شود كه خدا، رياست ديني و اسلامي را در نظر داشته و با كمال سلامت ماموريت خود را به پايان ببرد.
حجت الاسلام حسن دهشيري در خطبه هاي نماز جمعه اردستان به درس خارج فقه مقام معظم رهبري اشاره كرد و افزود: روز قيامت مسووليني نيكوكار با دست باز و گناهكاران با دست بسته مي آورند و كساني كه لياقت ندارند، نبايد مسووليت بپذيرند.
وي بيان كرد: برخي هم لياقت دارند و از آن استفاده نمي كنند اما گاه برخي براي اقوام و سود شخصي از رياست استفاده مي كنند كه امري بسيار ناپسند است.
امام جمعه اردستان اضافه كرد: فردي توانسته هشت هزار ميليارد ريال را بدزدد اما يك انسان گرفتار براي وامي اندك مشكلاتي را تحمل مي كند كه اينها نشان از فقدان نظارت و به كارگيري افراد فاقد لياقت و صلاحيت مي باشد.
وي در ادامه حادثه آتش سوزي مدرسه اي در سيستان و بلوچستان را يادآور شد و فقدان نظارت مسوول ذيربط را نكوهش كرد.
دهشيري با اشاره به نزديكي آغاز سال جديد ميلادي گفت: حضرت مسيح (ع) را به عنوان يك پيامبر مي پذيريم اما آيا پيروان ايشان هم راه ايشان را پذيرفتند كه دولتمردان جنايتكاري مانند آمريكايي ها اين همه به مسلمانان و مردم مظلوم خاورميانه ستم مي كنند.
وي با اشاره اعتراض هاي مردم فرانسه به دولت آن كشور ابراز اميدواري كرد كه سال نوي ميلادي همراه با صلح دوستي در جهان باشد.
امام جمعه اردستان در ادامه به آيين شب چله اشاره كرد و افزود: يلدا نام عبري است و بايد از واژه هاي درست براي اين آيين استفاده كنيم و در برگزاري نيز مراقب تحميل هزينه ها باشيم زيرا مهم دور هم نشستن سالم و خانوادگي است.
وي در ادامه نيز با تبريك 100 سالگي ثبت احوال و گراميداشت سوم دي، روز ثبت احوال بيان كرد: 92 سال پيش در اردستان ثبت احوال راه اندازي شد اما امروز ميزان زاد و ولد و ازدواج كم شده و طلاق رو به افزايش است كه زنگ خطري براي شهرستان مي باشد.
دهشيري همچنين گزينش نام اسلامي و ايراني خوب را وظيفه پدر و مادر عنوان و تاكيد كرد كه براي كودكان بايد نامي زيبا و با مفهوم انتخاب شود.
7431/8123
** دنيا قدرت ايران را به عنوان محور مقاومت شاهد است
آران و بيدگل - ايرنا - امام جمعه آران و بيدگل گفت: امروز همگان مي بينند كه جبهه مقاومت بر جبهه استكبار پيروز شده و كشورهاي دنيا به قدرت جمهوري اسلامي ايران به عنوان محور مقاومت پي بردند.
آيت الله سيد محمد موسوي در خطبه هاي نماز جمعه آران و بيدگل با اشاره به عقب نشيني هاي استكبار در سوريه و افغانستان افزود: نيروهاي آمريكايي از سوريه در حال فرار هستند و اين در حالي است كه همواره با حمايت كشورهاي عربي به دنبال سرنگوني بشار اسد بودند و بالاترين تحريم ها را به آن كشور تحميل كردند.
وي بيان كرد: پس از چهار سال جنگ در كشور يمن، خاندان خائن سعود مجبور به گفت و گو با انصارالله شده، در حالي كه پيشتر اعلام مي كردند كه در چند روز حكومت انقلابي آن كشور را سرنگون خواهند كرد و اين يك پيروزي بزرگي براي جبهه مقاومت است.
امام جمعه آران و بيدگل در ادامه به راه اندازي كانال ويژه مالي اروپا با ايران اشاره و تصريح كرد: مسوول اتحاديه اروپا به راه اندازي كانال مشروط اشاره مي كند كه منظوري در آن است و بايد مسوولان ما هشيار باشند.
وي اضافه كرد: مسوولان كشور بدانند اگر برجام نتيجه ندهد، نبايد سراغ لايحه اف اي تي اف بروند زيرا پيشتر قانون مبارزه با پولشويي را در مجلس تصويب كردند كه ديگر نيازي به قرارداد با اروپا نمي شود.
موسوي در ادامه نيز چهارم دي، روز ايثار آران و بيدگل را يادآور شد و گفت: جوانان اين شهرستان در عمليات كربلاي چهار و پنج نقش پررنگي داشتند و شهداي زيادي تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي كردند كه امسال نيز با برگزاري آييني پرشور و بستن پيماني دوباره با آرمان ها، از خود گذشتگي آنها براي نسل جديد بايد بازگو شود.
7472/8123
**مديران استان در تصميم گيري امور عجولانه عمل نكند
امام‌ جمعه خميني‌ شهر گفت : از استاندار اصفهان مي خواهم به مديران ارشد استان تذكر دهيد در تصميم‌گيري خود عجولانه و ناپخته عمل نكنند، در تغيير ناگهاني مديران زحمت كش شهرستان به خواست مردم هم توجه كنيد.
به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام عباس رحيمي در خطبه‌هاي امروز خميني‌ شهر اظهار كرد: اميدوارم اين روند اصلاح و جبران شود و براي تغيير مديران شهرستان حساب ‌شده عمل شود.
وي با اشاره به هفته حمل و نقل يادآور شد : بخش حمل‌ و نقل در همه دنيا به‌ عنوان رگ حياتي محسوب مي‌شود اگر اين بخش در هر كشوري فلج بشود زندگي در آن فلج مي‌ شود.
امام‌ جمعه خميني‌ شهر گفت: دولت بايد نظارت بيشتري بر بخش حمل‌ و نقل خصوصي داشته باشد تا سو استفاده نكنند، حقوق رانندگان تضييع نشود.
امام‌ جمعه خميني ‌شهر تصريح كرد: حمايت از نوسازي ناوگان حمل‌ و نقل شهري اعم اتوبوس و تاكسي از وظايف دولت و شركت‌ هاي خودروساز است.
7145
** مديران براي رفع مشكلات مردم تلاش كنند
امام جمعه موقت گلپايگان گفت: مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي با توجه به شرايط اقتصادي كشور، براي رفع مشكلات و گرفتاري هاي مردم احساس مسئوليت و تلاش بيشتري كنند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين مصطفي شيخ علي در خطبه هاي نماز جمعه گلپايگان در محل مصلاي اين شهر با اشاره اينكه در هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با بيان حديثي از پيامبر اسلام حضرت محمد(ص) درباره تبعات اخروي رياست مطالب مهمي داشتند ، افزود : بنابراين مي طلبد همه كساني كه در نظام اسلامي مسووليتي را به عهده دارند مراقب باشند حب رياست بر آنان غلبه نكند و بدانند خادم نه ارباب مردم هستند و در گره كشايي از كار ارباب رجوع كوتاهي نكنند و اگر نمي توانند آن پست را به ديگري واگذار كنند.
وي با اشاره ميلاد حضرت مسيح (ع) يادآور شد : انتظار مي رود دولت هايي كه داعيه پيروي از اين پيامبر اولوالعزم را دارند بنام صلح و حقوق بشر دست از جنايت، ظلم و كشتار مردم در جهان بردارند.
ت/7138
**خروج آمريكا از خاك سوريه نشانه پيروزي جبهه مقاومت است
اصفهان- ايرنا- امام جمعه سميرم گفت: خروج سربازان و نيروهاي آمريكايي از خاك سوريه دستآورد بزرگ و پيروزي جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيف الله دهقاني در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه سميرم در حسينيه انقلاب اسلامي اين شهر اظهارداشت: شكست آمريكا در منطقه قطعي است و مزدوران و سرسپردگان آنها نيز يك به يك بايد منتظر شكست و نابودي باشند.
وي خاطرنشان كرد: تنها قدرت جبهه مقاومت و همكاري مدافعان حرم و گروه هاي فاطميون و زينبيون و ديگر مجاهدان مسلمان بود كه باعث شد امروز شاهد اين سرفاكندگي آمريكايي ها و غربي ها در سوريه باشيم.
خطيب جمعه سميرم ادامه داد : رييس جمهور آمريكا يك روز مي گويد گروهك تروريستي داعش را خودمان ايجاد كرديم و امروز مي گويد داعش را ما از خاك سوريه بيرون رانديم كه بايد گفت اين سخنان نشان از پريشاني و ناداني آنان در برابر جببه حق دارد.
وي تاكيد كرد: مردم بايد بدانند مسوولان همواره به فكر آنان هستند و هر كسي قصد دست اندازي به بيت المال را دارد به سزاي عملش مي رسد.
دهقاني اشاره اي هم به شب يلداي ايراني داشت و گفت: رفع كدورت ها و صله ارحام در اين شب و همچنين ياري تهيدستان و نيازمندان جامعه و بويژه همسايگان بر زيبايي هاي اين طولاني ترين شب سال، خواهد افزود.
7147
**دولت بر جلوگيري از افزايش قيمت ها نظارت كند
امام جمعه تيران و كرون گفت: دولت بر جلوگيري از روند افزايش قيمت هاي اجناس در بازار نظارت و كنترل كند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسين رشيديان در خطبه هاي نماز جمعه تيران افزود: با اندكي تغيير در بازار دلار و افزايش قيمت برخي از كالاها بازار دچار چالش و افزايش قيمت هاي زيادي مي شود.
وي يادآور شد : كاهش قيمت دلار بر بازار اثر نگذاشته و افزايش قيمت اجناس همچنان پيش مي رود و مردم قدرت خريد بالايي ندارند.
امام جمعه تيران و كرون با بيان اينكه افزايش قيمت نبود نظارت در بازار مشكلات معيشت مردم را زياد كرده است، تصريح كرد: دستگاه هاي نظارتي بر فعاليت بازار نظارت داشته و شرايط اقتصادي را تسهيل كنند.
وي با اشاره به جنگ رسانه اي و نرم دشمنان خاطرنشان كرد: دشمنان در جنگ رسانه اي و نرم به دنبال تغيير ديدگاه هاي مردم براي بدبيني به نظام و بزرگنمايي مشكلات هستند.
7131
**پيوند حوزه و دانشگاه تعالي جامعه را سرعت مي بخشد
حجت الاسلام اسماعيل سياوشي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر داران به اهميت حوزه و دانشگاه براي توسعه علمي و فرهنگي كشور اشاره كرد و افزود: اين دو نهاد مهم و تاثيرگذار بايد با حفظ انسجام و وحدت در راستاي رفع نيازهاي كشور در بخش هاي مختلف بكوشند.
وي با بيان اينكه مهمترين وظيفه مردم و مسئولان هوشياري، تلاش براي اقتصاد و توليد ملي داخلي است، افزود: مسؤولان بايد در بحث نظارت قيمت ها به صورت جدي ورود پيدا كنند و مردم نيز بايد در اين زمينه انصاف را رعايت كرده و به فكر يكديگر باشند.
سياوشي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: بايد با تقويت اقتصاد داخلي و توجه به درون به مقابله با تحريم‌هاي غيرقانوني آمريكا بپردازيم.
امام جمعه داران به وقايع نهم دي سال 88 و اتفاقات پس‌ از آن در كشور اشاره كرد و افزود: تضعيف و براندازي نظام جمهوري اسلامي، عدم تمكين به قانون و دنباله‌روي از غربي‌ ها و صهيونيست‌ ها از نكات مهم اين مناسبت تاريخي است كه بايد همواره از آنها عبرت گرفت.
وي شكست نقشه‌ هاي آمريكا را در منطقه غرب آسيا به‌خصوص در سوريه تشريح كرد و گفت: جنجال ‌هاي اخير آمريكايي‌ ها عليه ايران و توانمندي دفاعي موشكي و نفوذ معنوي ايران در غرب آسيا از روي ضعف است.
امام جمعه داران بر ضرورت تقويت وحدت براي خنثي سازي توطئه هاي مستمر دشمنان تاكيد كرد.
9861/6026/