۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۹
کد خبر: 81943725
T T
۰ نفر
مجمع امور داوري و ميانجي گري در اصفهان آغاز به كار كرد

اصفهان – ايرنا – مجمع امور داوري و ميانجي گري اصفهان يكشنبه شب آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا، نائب رييس مجمع امور داوري و ميانجي گري اصفهان شامگاه يكشنبه در مراسم آغزا به كار اين مجمع در محل سالن كوثر گفت: داوري و ميانجي گري به عنوان نظامي جايگزين، در كنار نظام رسمي قضايي و دادگاه ها، نقش موثري در كاهش پرونده هاي قضايي دارد.
صفرعلي جعفري افزود: افزايش پرونده هاي قضايي، اطاله دادرسي، صرف هزينه هاي بسيار براي دولت و مردم در رسيدگي به پرونده ها از جمله چالش هاي امروز دستگاه قضايي است.
وي اظهار كرد: بي شك در پرونده هاي خانوادگي و تجاري مردم بيشتر راغب هستند كه مسائل به صورت محرمانه و بدون آبرويزي حل شود و فرهنگ صلح و سازش مي تواند نقشي مهم در اين زمينه داشته باشد.
نائب رييس مجمع امور داوري و ميانجي گري اصفهان با اشاره به نتايج مثبت داوري و ميانجي گري در برخي كشورها، افزود: كاهش پرونده ها مي تواند فرصت گرانبهايي براي دستگاه قضايي در رسيدگي به پرونده هاي مهم ايجاد كند.
وي افزود: در اين روش علاوه بر نظام قضايي، ارباب رجوع نيز به واسطه سرعت عمل، كاهش هزينه ها و امثال آن بهره مند خواهند شد.
همچنين يك قاضي دادگستري اصفهان به نمايندگي از دستگاه قضايي استان در اين مراسم گفت: يكي از علل ريشه اي در افزايش پرونده هاي قضايي و مراجعه بسيار زياد مردم به دستگاه قضايي كم كاري نهادها و ارگان هاي ديگر است.
محمدرضا محمدي جرقويه اي افزود: اگر نهاد خانواده، نهاد آموزش و پرورش، نهاد آموزش عالي و دستگاههاي تبليغي و رسانه اي و ساير ارگانها به خوبي فعاليت داشته باشند، بسياري از چالش هاي ما كاهش خواهد يافت.
وي اظهار كرد: هرچند دلايلي براي جرم از جمله فقر و بيكاري ارائه شده است اما در بسياري از كشورها اين مسائل بيشتر ولي رجوع مردم به دستگاه قضايي كمتر است.
مجوز فعاليت مجمع داوري و ميانجي گري در قالب يك سازمان مردم نهاد از دو سال پيش در دستگاه قضايي ايران به تصويب رسيد و فعاليت اين مجمع از آبان ماه سال جاري در اصفهان اجرايي و در شامگاه يكشنبه 11 بهمن به صورت رسمي افتتاحيه آن برگزار شد.
/گ/7134/ 6022

سرخط اخبار استان‌ها