۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82493517
T T
۰ نفر
28 جانباخته سيل در آذربايجان شرقي/ حضور وزير نيرو در مناطق سيل زده

تبريز - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان شرقي گفت: با تلاش نيروهاي امدادي و نظامي تا كنون جسد 28 نفر از سيل زدگان شهرستان هاي عجب شير و آذرشهر در استان پيدا شده است.

سعيد شبستري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بدنبال وقوع سيل در شهرستان هاي استان عمليات امداد و نجات از نخستين دقايق آغاز شده است.
وي ادامه داد: در شهرستان آذرشهر بيشتر خودروهايي كه در كنار رودخانه ها توقف و به ظاهر در حال تماشاي سيلاب بودند به دليل شدت گرفتن سيلاب به همراه سرنشينان خود به مجراي سيلاب كشيده شده اند.
شبستري اظهار كرد: نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر، اورژانس، آتش نشاني و تمامي پرسنل مديريت بحران شهرستان به همراه نيروهاي سپاه، ارتش، بسيج و نيروي انتظامي براي پيدا كردن مفقودان تلاش مي كنند و برخي ماشين آلات از قرارگاه خاتم الانبيا جهت جستجو تامين شده است.
وي با بيان اينكه تا كنون جسد 10 نفر از سيل زدگان شهرستان آذرشهر يافت شده است، اضافه كرد: تعدادي از خودروها تا كنون در اين منطقه كشف شده كه در برخي از اين خودروها اجساد سرنشنينان يافت شده و برخي نيز فاقد جسد بودند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان شرقي گفت: در شهرستان عجب شير نيز سيل موجب ايجاد خسارت به اهالي روستاي چنار شده به طوري كه بر اثر شدت سيلاب تعدادي از خانه هاي اين روستا به همراه سكنه، سيل با خود برده است.
وي افزود: تاكنون جسد 18 نفر از سيل زدگان در شهرستان عجب شير كشف شده و عمليات امداد و نجات در هر دو شهرستان ادامه دارد.
شبستري ادامه داد: خانواده هايي كه دچار خسارت شده اند از طريق جمعيت هلال احمر امدادرساني و براي برخي نيز اسكان اضطراري ارائه شده است.
وي با اشاره به اينكه شدت سيلاب ممكن است از فردا افزايش يابد، اظهار كرد: با تمام توان براي كشف اجساد و مفقودان حادثه ديروز تلاش مي كنيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به حضور مديريت بحران وزارت كشور و نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در منطقه، گفت: استاندار آذربايجان شرقي نيز به همراه وزير نيرو در مناطق سيل زده حضور دارند.
بدنبال بارش هاي شديد در روز گذشته باعث جاري شدن سيل در مناطقي از استان آذربايجان شرقي شده است.
مناطق مختلف آذربايجان شرقي روز گذشته شاهد بارش شديد باران و جاري شدن سيل و آبگرفتگي بود.
شهرستان هاي آذرشهر و عجب شير در جنوب تبريز مركز استان آذربايجان شرقي واقع شده اند.
خبرنگار: مينا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183

سرخط اخبار استان‌ها