استاندار چهارمحال و بختیاری:

پل کارون 4 قطب گردشگری ایران می شود

شهرکرد-ایرنا-استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:پل کارون 4 به عنوان برزگترین پل زیرقوسی و معلق خاورمیانه در این استان قطب گردشگری ایران می شود.

'قاسم سلیمانی دشتکی ' روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا پس از دیدار از مرحله ساخت جاده دسترسی این پل در شهرستان اردل افزود:هم اکنون چند شرکت معتبر گردشگری برای سرمایه گذاری در بخش توریسم دریاچه سد کارون چهار اعلام آمادگی کرده اند.
وی تصریح کرد: متقاضیان گردشگری در این دریاچه ،اکنون مراحل قانونی را طی می کنند و پس از دریافت مجوز قرار است روند سرمایه گذاری در این زمینه تسریع می شود.
سلیمانی یادآور شد:این سرمایه گذاران قرار است بزرگترین شهرک گردشگری معلق ایران را بر روی دریاچه سد کارون 4 ایجاد کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:جاده دسترسی از سوی سمت شهرستان اردل و شهرستان لردگان پیشرفت خوبی داشته است.
سلیمانی یادآور شد:پروژه سد کارون 4 از سال 80 به صورت گسترده آغاز شد و پیش از آبگیری این سد ،جاده اصلی شهرکرد به خوزستان از محور اردل عبور می کرد.
وی تصریح کرد:جاده لردگان به خوزستان پس از آبگیری سد کارون چهار مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد جاده قدیمی شهرستان اردل به خوزستان نیز بازگشایی شود تا این شهرستان از بن بست خارج شود.
به گفته وی،به همین منظور ،جاده جایگزین در محور شهرستان اردل به خوزستان در نظر گرفته شد و بزرگترین پل معلق ایران نیز در روی دریاچه سد کارون چهار احدا شده است.
سلیمانی یادآور شد:مهندسان ایرانی برای ایجاد جاده جایگزین و پل معلق تلاش بسیاری کردند که در مهندسی پل سازی بی نظیر است و افتخاری برای ایران محسوب می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت به استان مقرر شد این محور هر چه زودتر بازگشایی شود و رییس جمهوری دستور دارد که به این پروژه اعتبارات لازم در سال 93 تخصیص یابد.
وی گفت:در این زمینه 500میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت که بخشی از این اعتبار در حال جذب برای تسریع بخشی در بهره برداری از این جاده می باشد.
سلیمانی یادآور شد:در این محور 9 تونل در دل کوههای سر به فلک کشیده در دست احداث است که هفت تونل تاکنون حفر شده است.
وی گفت:تاکنون در این پروژه برای محور جایگزین ، چهار کیلومتر تونل احداث شده و برای اتمام آن 25درصد دیگر باقی مانده و از نظر استحکام بخشی جاده نیز تا زمان بهره برداری حدود 35درصد باقی مانده است.
به گزارش ایرنا،تمامی مراحل طراحی و ساخت این پل از سوی متخصصان داخلی و دانش ایرانی انجام شده است و در این خصوص می توان آن را یک سازه ماندگار مبتنی بر مهندسی ارزش در صنعت پل سازی کشور دانست.
این پل سه هزار و 875 تنی که بر روی دریاچه کارون 4 و به عنوان مسیر جایگزین شهرکرد- ایذه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شده، به دلیل برخورداری از طول عرشه 378 متری، طول دهانه300 متری و ارتفاع 62 متری از سطح دریاچه سد، عنوان بزرگترین پل زیر قوسی کشور را از آن خود کرده است.
7359

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال