۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83206590
T T
۰ نفر

تولید اتیلن در پتروشیمی جم 15 درصد افزایش یافت

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83206590
تولید اتیلن در پتروشیمی جم 15 درصد افزایش یافت

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شركت پتروشیمی جم گفت: همزمان با روزهای آغازین دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران با نوسازی یكی از كوره های 10 گانه، تولید اتیلن در این شركت 15 درصد افزایش یافت.

سید حسین میرافضلی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: واحد الفین پتروشیمی جم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 10 كوره الفین دارد كه طی 2ماه گذشته ظرفیت كوره 106 با دانش روز مورد نوسازی قرار گرفت.
وی بیان كرد: این بازسازی در سه بخش مكانیكی قسمت مشعل ها، كوئل های تشعشعی و كانوكشن ها انجام شده است.
میرافضلی ادامه داد: هم اكنون ظرفیت هر كوره گازی 40 تن در ساعت است كه با اجرا این طرح به 46 تن در ساعت در حالت دریافت خوراك گازی و 57 تن در ساعت برای كوره های مایع افزایش پیدا كرد.
وی یادآورشد: با نوسازی این كوره دانش جدید طراحی، ساخت و كاركرد این كوره ها به داخل منتقل شده و مهندسان ایرانی می توانند در تمام پتروشیمی های برخودار از واحد الفین كشور این مهم را با علم روز انجام دهند.
میرافضلی اظهار داشت: این نوسازی توسط 150 مهندس ایرانی صنعت پتروشیمی با هزینه ای بالغ بر یك میلیون یورو اجرا شده و پیش بینی می شود با نوسازی كوره 106 بین هشت تا 10 میلیون یورو به آورده ارزی شركت پتروشیمی جم در سال اضافه شود.
الفین از تركیبات هیدرو كربنی است كه از آن چهار محصول اتیلن، بودتادین. پروپیلن و بوتیلن بدست می آید كه از خورك های اصلی پتروشیمی است.
مدیرعامل شركت پتروشیمی جم در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تا پایان دی ماه سال جاری نیز با انجام موفق و بدون حادثه همزمان 236 پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه های تعمیرات صنعت پتروشیمی ، زمینه افزایش ظرفیت ، رفع گلوگاه ها و تولید سه محصول استراتژیك در این شركت فراهم شد.
میرافضلی افزود: در قالب این پروژه تمامی واحدهای فرآیندی این مجتمع پتروشیمی مورد تعمیرات اساسی و نوسازی قرار گرفت.
وی یادآورشد:با اجرای این پروژه ظرفیت دریافت خوراك +C3 به حدود 2 برابر افزایش یافت و در نهایت زمینه افزایش تولید محصول بوتادین و پروپیلن پتروشیمی جم را فراهم كرده است.
مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت حدود یك دهه از راه اندازی و با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبك خطی، بوتادین و بوتن1، همچنان یــكی از بــزرگتــریــن تولیدكنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار می رود.
جم دریك نگاه
* 300000 تن صادرات سالانه به 20 كشور جهان
* حضور در بازارهای مصرف پنج قاره جهان
* تولید 76 گرید مختلف
* بزرگترین صادركننده HD در ایران
* بزرگترین تولید كننده بوتادین در خاور میانه
7212/6045

سرخط اخبار استان‌ها