تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰

تهران- ایرنا- لس‌آنجلس شهری که هالیوود تصویرگر رویای آمریکایی را در خود جای داده، محل زندگی حدود ۶۰ هزار بی‌خانمان است که روزانه سه نفرشان در خیابان‌های آن می‌میرند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز روز شنبه در گزارشی روی دیگر شهری را نشان داد که هالیوود را با هزاران سلبریتی و شرکت‌های فیلم‌سازی و سرگرمی‌اش در خود جای داده و توجه رسانه‌های آمریکایی و دیگر رسانه‌های جهان کمتر به این روی این شهر  جلب می‌شود.

تصویرگر رویای آمریکایی حدود ۶۰ هزار بی‌خانمان را در خود جای داده که شب‌های خود را زیر سقف آسمان، درون خودروها، پناهگاه‌های دست‌ساز و پارک‌ها می‌گذرانند و روزانه ۳ نفرشان در خیابان یا در بیمارستان‌ها می‌میرند.

استیو لوپز ستون‌نویس رونامه لس‌انجلس تایمز می‌گوید که از ابتدای سال جاری میلادی تا زمان نگاش مقاله‌اش ۶۹۸ نفر از بی‌خانمان‌های این شهر مرده‌اند و اگر همین روند ادامه یابد، تا پایان سال ۲۰۱۹ به بیش از یکهزار نفر می‌رسد.

اگر تعداد بی‌خانمان‌هایی که در خیابان‌های لس‌آنجلس این دنیا را وداع می‌گویند تا پایان سال جاری میلادی از یکهزار تن عبور کند، رکورد ۹۲۱ نفری سال ۲۰۱۸ شکسته می‌شود.

شهر لس‌آنجلس و حومه آن با حدود ۴ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا پس از نیویورک است. این شهر همچنین مقام سومین شهر پرجمعیت در آمریکای شمالی را دارد.

لس‌آنجلس مرکز فرهنگی، مالی، و تجاری کالیفرنیای جنوبی است و شهری است که هالیوود و بخش عظیمی از صنعت سرگرمی آمریکا در آن واقع شده است.

نویسنده لس‌آنجلس تایمز نوشته است برخی از اجساد بی‌خانمان‌ها زمانی پیدا می‌شوند که دیگر پوسیده و متلاشی شده است؛ گاهی نیز هیچ مدارک هویتی همراه جسد نیست و مردمی که در همسایه زندگی یا کار می‌کنند، آن‌ها را نمی‌شناسند.

«برایان کیم» افسر پزشکی قانونی لس‌آنجلس گفت که یافتن خویشاوندان اجساد یافته شده بسیار زمانبر است و گاهی هرگز پیدا نمی‌شود. به گفته کیم، ۹۷ مورد از پرونده‌های مربوط به یافتن خویشاوندان اجساد یافت شده هنوز باز است که بیشتر آن‌ها مربوط به بی‌خانمان‌ها است.

گزارش سال ۲۰۱۸ وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا حاکی است که حدود ۵۵۳ هزار نفر بی‌خانمان در هر شب در آمریکا هستند که ۰.۱۷ درصد جمعیت این کشور به شمار می‌آید.