كرج-ايرنا- فرماندار فرديس از درگذشت استاد «مهدي تعجبي » متخلص به آواره همداني شاعر انقلابي كشور ساكن اين شهرستان خبرداد.

«مهدي مهرور» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مرحوم آواره همداني از يك سال و نيم پيش براثر سكته در منزل خود بستري بود و ظهر امروز دار فاني را وداع گفت.

وي گفت: پيكر اين شاعر انقلابي صبح فردا(چهارشنبه) با حضور قشرهاي مختلف مردم و مسوولان استان البرز از مقابل منزلش در فرديس تشييع مي شود.

استاد آواره همداني در سال 1319 در شهر همدان بدنيا آمد، كه در دوران پيش از پيروزي انقلاب اسلامي به علت مبارزه و مخالفت با رژيم ستمشاهي تحت تعقيب ساواك قرار گرفت.

اين شاعر به خاطر تحت تعقيب بودن از دست ساواك به طور مستمر محل زندگي خود را تغيير مي داد و به همين دليل آواره همداني لقب گرفت.

چاپ يكي از اشعارانتقاد آميز اين شاعر نسبت به وضعيت حجاب و ترويج فرهنگ برهنگي دردوران طاغوت درروزنامه 'توفيق' پيش از پيروزي انقلاب اسلامي سبب شد تا ساواك وي را تحت تعقيب قراردهد.

مرحوم آواره همداني از جمله شاعراني است كه در حوزه شعر حماسي و مذهبي اشعارزيادي سروده است و ازجمله شاعران مديحه سراي كشور محسوب مي شد.

مجموعه اشعار و نوحه هاي مذهبي اين شاعر با عنوان آواره دركتابي توسط انتشارات آرام دل به چاپ رسيده است.

استاد مهدي تعجبي متخلص به آواره همداني در رديف شعراي آييني و مذهبي قرار دارد، اشعار دلنشين آواره براي انقلاب اسلامي و نيز شهداي جنگ تحميلي مثال زدني است.

پيكر اين شاعرانقلابي فردا چهارشنبه پس از تشييع در آرامگاه سرحدآباد كرج به خاك سپرده مي شود.

691/7418 / 1539