۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 80214651
T T
۰ نفر

شبكه خبر مورد حمله سايبري قرار گرفت

۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 80214651
شبكه خبر مورد حمله سايبري قرار گرفت

تهران- روابط عمومي شبكه خبر سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي اعلام كرد كه روز گذشته مورد حمله سايبري شبكه هاي خارجي معاند قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شبكه خبر صداو سیمای جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام كرد: شبكه خبر در پی انجام عملیات روانی چند روز گذشته چند شبكه خارجی از جمله شبكه فارسی زبان بی بی سی اقدام به برگزاری نظرسنجی درباره موضوع هسته ای و حقوق مسلم ملت ایران كرد.

این نظرسنجی از تاریخ 12/4/91 روز دوشنبه ساعت 8 صبح تا تاریخ 13/4/91 روز سه شنبه ساعت 13 در وب سایت شبكه خبر در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

نتایج نظر سنجی كه 28 ساعت روی سایت رسمی شبكه خبر قرار گرفته بود یعنی تا ساعت 13 روز سه شنبه به شرح زیراست:

گزینه الف) چشم پوشی از غنی سازی در مقابل لغو تحریمها كه 24 درصد رای موافق را به خود اختصاص داده است.

گزینه ب ) اقدام تلافی جویانه ایران در بستن تنگه هرمز كه 38 درصد رای موافق را كسب كرده بود.

گزینه ج) مقاومت در برابر تحریم های یكجانبه برای حفظ حقوق هسته ای كه 38 درصد به آن رای داده بودند.

اما از ساعت 13 مورخ 13/4/91 روز سه شنبه به مدت 7 ساعت نظر سنجی در سایت شبكه خبر از طریق اكانت و شبكه مجازی خارج از كشور از جمله كشور انگلیس مورد حمله قرار گرفت و اعداد و گزینه های ب و ج به طور مهندسی شده به گزینه شماره الف انتقال پیدا می كرد.

پس از این اتفاق سایت های اینترنتی معاند و همسو با برخی شبكه های خارج نشین و شبكه بی بی سی فارسی بلافاصله با گرفتن عكس نظرسنجی از سایت شبكه خبر شروع به جریان سازی و زدن حرف خود با مستندات جعلی از شبكه خبر پرداختند.

به همین دلیل دست اندركاران سایت شبكه خبر برای جلوگیری از هك و اختلال بیشتر در نظر سنجی اقدام به برداشتن اصل نظرسنجی از روی سایت كردند.

ضمنا سایت شبكه خبر به نشانی www.irinn.ir بدون هیچ مشكلی هم اكنون در دسترس عمومی كاربران قرار دارد.

فراهنگ**2025**1588

سرخط اخبار فرهنگ