۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۰
کد خبر: 80197536
T T
۰ نفر
تامين مالي از طريق اوراق بدهي

تهران- مدير اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادر سازمان بورس گفت: پيشنهاد ما به شركت هاي توليدي بورسي،فرابورسي و تعاوني تامين مالي از طريق اوراق بدهي است.

به گزارش ایرنا ، 'غلامرضا ابوترابی' روز یكشنبه در سومین هم اندیشی ' ارتقای فضای كسب و كار با موضوع تامین مالی ' در محل ساختمان مركزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود :طی سال گذشته تامین مالی برای شركت های بورسی و ثبت شده در بورس بالغ بر 10 هزار و 400 میلیارد تومان بوده كه 120 شركت را شامل می شود .

وی تصریح كرد: تامین مالی در حوزه بازار سرمایه می تواند به منظور اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش یا طرح های توسعه ای صورت بگیرد.

وی به دو شیوه انتشار اوراق سرمایه و اوراق بدهی به عنوان شیوه های تامین مالی از بازار سرمایه اشاره و اضافه كرد: در سال گذشته در مجموع از محل اوراق بدهی بالغ بر 350 میلیارد تومان تامین مالی شد و از محل اوراق سرمایه ای نیز حدود 10 هزار میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفت كه 112 شركت را شامل می شود.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری در بخش اوراق اجاره دو شركت استفاده كردند، اما در سال جاری، تاكنون شركتی برای استفاده از اوراق مشاركت درخواستی ارائه نداده است.

ابوترابی نرخ سود اوراق را از مشكلات اساسی در تامین مالی عنوان كرد و افزود: نرخ سود اوراق مشاركت و اجاره بین 17 تا 20 درصد است كه برای شركت های تولیدی بسیار بالا است.

وی گفت: در سال گذشته از طریق اوراق مشاركت و اجاره تامین مالی كردیم و اوراق مرابحه هم تدوین شده و منتظر درخواست ار سوی شركت ها هستیم.

وی همچنین از تدوین اوراق دیگری غیر از موارد یاد شده از جمله استصنا، سلف و قرض الحسنه توسط سازمان بورس برای كمك به تامین مالی شركت ها در آینده نزدیك خبر داد.

اقتصام**3917**1561

سرخط اخبار اقتصاد