۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 80177209
T T
۰ نفر
برخي در كشور مسابقه تهمت و دروغ راه انداخته اند

كرمانشاه- رييس جمهوري با بيان اين كه بعضي در كشور به خاطر برخي رقابت هاي بي اهميت، مسابقه تهمت و دروغ راه انداخته اند، گفت: اين روش، بزرگ ترين توهين به ملت ايران است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' ظهر امروز (دوشنبه) پس از افتتاح چند پروژه عمرانی در استان كرمانشاه در مراسمی در محل نیروگاه سیكل تركیبی زاگرس افزود: آنها با دروغ گویی و اتهامات بی اساس به راحتی دیگران را متهم می كنند در حالی كه نمی توانند حرف های خود را ثابت كنند.

وی تصریح كرد: آنان متوجه حرف ها و اقدامات خود نیستند و فكر می كنند با دروغ گویی و خراب جلوه دادن كشور خود را مشهور می كنند.

رییس جمهوری ادامه داد: برخی در كشور هر چه دلشان می خواهد علیه دیگران می گویند و تصویر بدی از جامعه و كشور به دنیا مخابره می كنند؛ در حالی كه در آن سوی دنیا همین مسایل را منتشر می كنند.

احمدی نژاد یادآور شد: در كشور مشكلاتی وجود دارد اما این مشكلات ادعاها و تهمت هایی نیست كه برخی در كشور آنها را مطرح و با دروغ گویی بیان می كنند.

وی خاطرنشان كرد: كشورهای خارجی از این مسایل و از این سخنان گزارش تهیه و اسباب تخریب گسترده چهره ایران را در مقابل دنیا فراهم می كنند.

رییس قوه مجریه با بیان این كه 'منكر وجود افراد متخلف در كشور نیستیم'، افزود: باید عادلانه و نه سیاسی، با هر كس در هر جا كه حضور دارد برخورد و آن را مجازات كنند.

احمدی نژاد، تهمت ها و افتراهایی را كه علیه ملت ایران از این طریق مطرح می شود، بزرگترین جفا در حق این ملت دانست و گفت: ملت ایران، ملتی است كه دنیا به آن امید بسته است.

وی در عین حال خاطرنشان كرد: آنهایی كه علیه ما مطالب كذب مطرح می كنند به حرف ما گوش نمی دهند و وقتی آنها را نصیحت می كنیم، حملات خود را چند برابر می كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ساختن ایران اسلامی را مهم ترین وظیفه و ماموریت اصلی مسوولان و همه مردم عنوان كرد و گفت: ساختن و آبادانی ایران اسلامی باید متكی بر استعداد، سرمایه گذاری، توان مهندسان و كارگران ایرانی، اندیشه و فرهنگ ایرانی باشد و این مهم ترین ماموریت مسوولان و مردم است.

رییس قوه مجریه به بهره برداری از واحد های مسكن مهر در استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: امروز نزدیك به 16 هزار واحد مسكونی در قالب طرح های مسكن مهر آماده و در اختیار مردم شهرها و روستاهای استان كرمانشاه قرار گرفت كه برای تكمیل و احداث این پروژه ها جمع كثیری از توان مهندسی و علمی كشور بسیج شده است.

احمدی نژاد یادآور شد: پروژه های مسكن مهر به لحاظ طراحی، ساخت و كیفیت در سطح بالایی قرار دارد.

وی افزود: به لطف خداوند متعال تا پایان سال 117 هزار واحد باقی مانده در استان كرمانشاه به پایان می رسید و در اختیار مالكان قرار می گیرد.

رییس دولت دهم با تاكید بر این كه پروژه مسكن مهر طرحی گسترده و عظیم است، افزود: ساخت 4 میلیون واحد در برنامه احداث وجود دارد، احداث این واحدها آغاز راه است، باید به سمتی برویم كه شهرسازی، معماری و مهندسی ما دگرگون شود.

احمدی نژاد اظهار داشت: باید شهرسازی در ایران از لحاظ طراحی و مهندسی مطابق با مهندسی روز دنیا باشد و از لحاظ معماری نیز ویژگی های انسانی و متعالی در ساخت مسكن رعایت شود، زیرا شهر و مسكن باید در خدمت آرامش، تعالی، روح و روان، ارزشهای الهی و انسانی و در خدمت همدلی و انسجام باشد.

رییس قوه مجریه همچنین با اشاره به افتتاح نیروگاه گازی زاگرس كرمانشاه و آغاز عملیات اجرایی راه آهن كرمانشاه – خسروی، اظهار داشت كه پروژه احداث راه آهن از طرح های بزرگ كشور محسوب می شود.

احمدی نژاد ادامه داد: با تكمیل فاز قبلی این پروژه كه از ملایر آغاز شده و افتتاح بخش جدید آن و پیوستن به شبكه ریلی كشور شاهد تحول بزرگی در جابجایی مسافر و كالا خواهیم بود كه همین امر زمینه رشد، پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی را فراهم خواهد كرد.

وی با بیان این كه امروز در مجموع یك هزار و 656 میلیارد تومان، طرح و پروژه در استان كرمانشاه مورد بهره برداری قرار گرفت، اظهارامیدواری كرد كه با همت همه دست اندركاران، این پروژه ها زودتر تكمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس جمهوری در سخنان خود همچنین به برنامه های دولت برای اجرا و تكمیل پروژه های آبی در استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: طبق گزارش‌های ارایه شده تمامی طرح های آبی در استان كرمانشاه در حال احداث است كه یكی از آنها با احتساب شبكه های پایین دستی و آبیاری، در حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و امیدواریم تا پایان سال 92 آماده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

احمدی نژاد افزود: ملت ایران نشان داد كه می توان در دوره ای 8 ساله به میزان سه برابر دوره های قبل كار و تلاش كرد و طرح های عظیم تحولی را در كشور پیاده و اجرا كرد.

وی با بیان این كه ظرفیت ملت ایران برای انجام كارهای بزرگ، بی پایان و ممتاز است، تصریح كرد: این ملت نشان داده كه می تواند بار بزرگ امانت های عظیم و كارهای تاریخ ساز را بر دوش خود به پیش ببرد.

وی، بخش كشاورزی را یكی از بخش های دارای اولویت برای تحول و جهش كشور ذكر و اضافه كرد: در طول 33 سال گذشته كارهای بزرگی در بخش های مختلف كشور و از جمله كشاورزی انجام شده و مجموع تولیدات كشاورزی كشور كه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سالانه 25 میلیون تن بود امسال از مرز 117 میلیون تن فراتر رفته است.

رییس جمهوری یادآور شد: از وسعت 187.3 میلیون هكتاری ایران منهای 25 میلیون هكتار كویر كه استعدادهای خاص خود را در بخش های معدن و محصولات خاص و گرانقیمت كشاورزی دارد، حدود 104 میلیون هكتار مرتع،حدود 60 میلیون هكتار زمین در اختیار ملت ایران قرار دارد.

احمدی نژاد تصریح كرد: از این میزان 2 میلیون هكتار به عرصه شهرها و روستاها اختصاص یافته و بیش از 58 میلیون هكتار زمین قابل كشت در كشور وجود دارد.

وی توضیح داد: از این میزان در بهترین حالت با توجه به اقدامات سالهای اخیر در بهینه كردن روشهای آبیاری، حدود 9 میلیون هكتار كشت آبی و كمتر از 9 میلیون هكتار كشت دیم در كشور داریم كه نیمی از این میزان هر سال كشت می شود.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: با توجه به تعداد بالای فارغ التحصیلان كشاورزی، منابع آبی و مالی مناسب، می توان میزان اراضی زیر كشت آبی را حداقل 2 میلیون هكتار در یك سال افزایش داد كه علاوه بر افزایش قابل توجه حجم تولیدات، اشتغال قابل توجهی نیز ایجاد خواهد كرد.

احمدی نژاد با بیان این كه ممكن است برخی بگویند منابع آبی كشور محدود است، گفت: با توجه به متوسط بارش سالیانه كشور، حداقل 400 میلیارد متر مكعب در كشور ریزش باران داریم كه با كسر هدر رفت این میزان بارش سالیانه كه 270 میلیارد متر مكعب عنوان می شود و مجموع 90 میلیون هكتار مصرف سالیانه بخش كشاورزی، صنعتی و شرب، حداقل 40 میلیارد متر مكعب دیگر در كشور آب قابل استفاده وجود دارد.

وی ادامه داد: با اضافه این میزان آب به منابع ذخیره شده آبی كشور و اصلاح روش های آبیاری در بخش كشاورزی، می توان سطح اراضی زیر كشت كشور را حداقل چهار برابر افزایش داد.

رییس قوه مجریه تاكید كرد كه در حال حاضر حتی در مناطق كویری نیز شیوه های غرق آبی برای آبیاری اراضی مورد استفاده قرار می گیرد كه باید این روش ها اصلاح شوند.

احمدی نژاد با طرح این موضوع كه برخی عنوان می كنند در كشور منابع مالی كافی برای اجرای طرح های پیشرفت كشور وجود ندارد، اظهار داشت: سال گذشته بیش از یك میلیون و 700 هزار خودرو در كشور شماره گذاری شده است كه اگر حداقل قیمت این تعداد خودرو را در نظر بگیریم رقمی بیش از 23 هزار میلیارد تومان فقط برای خرید خودرو در سال 90 هزینه شده است.

وی با اشاره به حجم 350 هزار میلیارد تومانی سپرده های مردمی در بانك های كشور تصریح كرد: حجم نقدینگی كشور نیز بیش از 350 هزار میلیارد تومان است كه با توجه به چهار بار گردش مالی آن در سال، حجم گردش مالی اقتصاد كشور در سال به رقمی بیش از 1400 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی ادامه داد: دولت امسال بخشی از این منابع را به صورت اختصاصی برای توسعه كشاورزی كشور در نظر گرفته است.

رییس جمهوری افزود: اواخر سال 90 دولت 3300 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی را در اختیار بانك كشاورزی قرار داد.

احمدی نژاد یادآور شد: 3300 میلیارد تومان دیگر نیز بزودی از همین محل به صندوق بانك كشاورزی واریز شود و مطابق توافق دولت و بانك كشاورزی، این بانك 6600 میلیارد تومان برای تامین تسهیلات كشاورزی اختصاص دهد.

وی اضافه كرد: دولت رقم سود تسهیلات تخصیص داده شده از منابع صندوق توسعه ملی را برای بخش كشارزی صفر در نظر گرفته تا میانگین سود تسهیلات این طرح، با توجه به سود 14 درصدی وام های بانك كشاورزی نصف شده و سود نهایی این تسهیلات 13 هزار و 200 میلیارد تومانی 7 درصد باشد.

رییس جمهوری با اشاره به تشكیل ستادی ویژه در همه استان های كشور برای اجرای طرح تحول بخش كشاورزی گفت: دولت برای تسهیل شرایط ایجاد تحول در بخش كشاورزی ستادی ویژه تشكیل داده كه تمامی اختیارات وزرا و دولت در بخش كشاورزی به آن واگذار شده است.

احمدی نژاد اظهار داشت كه در ستاد كشاورزی مسوولیت هر ستاد استانی بر عهده استاندار است تا با رفع موانع بوروكراتیك، شاهد انقلابی در بخش كشاورزی كشور باشیم.

وی با بیان این كه دایره تولیدات كشاورزی بسیار وسیع، متنوع و گسترده است، افزود: تمام سرزمین ایران استعدادهای نابی در عرصه محصولات كشاورزی دارد و گاهی استعدادهایی استثنایی و منحصر به فرد در ایران یافت می شود كه از جمله آنها در بخش تولید گیاهان دارویی است و شامل محصولاتی بسیار گرانقیمت، پرسود و اشتغال آفرین است.

رییس جمهوری تصریح كرد كه ایران 11 اقیلم از 13 اقلیم شناخته شده جهان را در جغرافیای خود دارد، در انواع خاك بخش های مختلف كشور بیش از 2400 گونه گیاهی رشد می كنند كه بیش از 800 گونه آنها دارای خواص دارویی بسیار ارزشمند هستند.

احمدی نژاد اضافه كرد: ایران سالیانه حدود 4 میلیارد دلار واردات دارویی دارد و این در حالی است كه خاك كشور، مركز داروهای خدادادی است و با ایجاد سازوكارهای مناسب و آموزش نیروها برای جمع آوری و فرآوری این گیاه ها می توان سالانه حداقل 10 میلیون دلار صادرات گیاهان دارویی داشت.

وی با بیان این كه البته دشمنان نمی خواهند جمهوری اسلامی ایران مراتب رشد و پیشرفت را طی كند، تصریح كرد: دشمنان به دنبال غافل كردن ملت ایران از مسیر تعالی و افق پیشرفت كشور هستند و متاسفانه برخی ها نیز در داخل دانسته یا نادانسته این خط را ادامه می دهند.

رییس جمهوری تاكید كرد: اما ایران در حال رقابت با دیگر كشورها در عرصه پیشرفت است.

احمدی نژاد افزود: در طول سال های گذشته اقدامات و تلاش های زیادی انجام شده است، اما آن نقطه ای كه ایران می تواند به آن صعود كند، خیلی بالاتر از جایگاه فعلی این ملت و كشور است و همه هیاهوهای دشمنان برای آن است كه ایران به آن نقطه نرسد.

وی با تاكید بر این كه آنچه كشور را به جلو پیش می برد، كار و تلاش عالمانه، پیگیرانه و دلسوزانه است، ادامه داد: متاسفانه برخی ها غافل از آن هستند كه با ناكارآمد و ناتوان جلوه دادن كشور چه ستمی بر این كشور و ملت روا می دارند.

احمدی نژاد یادآور شد: ایران نیز همانند همه كشورهای دیگر فهرستی از خوبی ها و توانمندی ها را در كنار برخی ضعف ها توامان دارد.

وی همچنین گفت: متاسفانه عده ای در مسیر رقابتهای سیاسی ناسالم حرف هایی می زنند كه البته با ضعف های واقعی موجود در كشور نیز همخوانی و تطبیق نداشته و فقط اسباب سواستفاده دشمنان برای تخریب چهره پاك این ملت را فراهم می آورد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، مردم استان كرمانشاه را مردمانی مومن، پرتلاش ،‌ مصمم و انقلابی توصیف كرد و اظهار داشت: مردم این استان نزدیك به یك هزار و 400 سال در خط مستقیم توحید، عدالت و اسلام ناب محمدی (ص) زندگی كرده و افتخارات فراوانی را تقدیم ملت ایران و جامعه بشری كرده اند.

احمدی نژاد تاكید كرد: مردم این دیار در طول تاریخ و در دامان پرمهر خود مجاهدان، علما و برجستگان بسیاری را تربیت كرده و به ایران اسلامی و جامعه بشری تقدیم كرده اند.

سیام*2023*9132*1572*9012**1336

سرخط اخبار سیاست