۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۳۳
کد خبر: 80122483
T T
۰ نفر
ناشران به انتقال مباني معرفتي اسلام توجه كنند

تهران - آيت الله حسن حسن زاده آملي در ديدار از بيست وپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران به ناشران توصيه كرد، به انتقال مباني معرفتي اسلام توجه ويژه اي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت الله حسن حسن زاده آملی استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه روز چهارشنبه به همراه سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در سالن شماره هفت این نمایشگاه (ویژه ناشران عربی) از تمامی غرفه های این سالن دیدار كرد.

وی در این دیدار ضمن تاكید بر تلاش مسوولان بر انجام كار فرهنگی، گفت: برگزاری چنین رویدادی و استقبال عظیم مردم از آن، نشان دهنده روح تشنه مطالعه گری و نیاز به دانستن در میان مردم است.

حسن زاده آملی ادامه داد: در این میان ناشران رسالت عظیمی بر عهده دارند كه باید ضمن اشاعه و جریان سازی فرهنگی ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران، به معرفی مبانی معرفتی اسلام و انتقال آن توجه ویژه ای داشته باشند.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تاكید بر مساله بیداری اسلامی و لزوم انعكاس صحیح فلسفه مقاومت در برابر ظلم ستیزی حاكمان استعمارگر غربی گفت: غربی ها و دستگاه های خبری و اطلاع رسانی آنها، تمام سعی خود را می كنند تا موج اسلام ستیزی را با انواع تولیدات فرهنگی به مخاطبان خود انتقال دهند.

وی ادامه داد: در این راستا، كشورهای اسلامی و بویژه ناشران ایرانی و كشورهای درگیر موج بیداری اسلامی وظیفه دارند با تمام توان در راه كارهای فرهنگی از جمله چاپ آثار پرمحتوا، حقیقت اسلام را به جهانیان بازتاب دهند تا مردم جهان را از تبلیغات پوچ غربی ها آگاه سازند.

بیست وپنجمین نمایشگاه بین الملی كتاب تهران تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

فراهنگ ** 9266 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ