۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 80112389
T T
۰ نفر
رييس سازمان بازرسي :نگران امكان توزيع كيف هاي پر پول در دستگاه قضايي هستيم

بندرعباس- رييس سازمان بازرسي كشور با تاكيد برضرورت حمايت از قضات در برابر فشارها و اِعمال نفوذ ها گفت:بايد نگران امكان توزيع كيف هاي پر از پول در دستگاه قضايي باشيم .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی جمعه در یك نشست خبری در بندرعباس افزود: در پرونده های فساد مالی و اقتصادی، متهمین از همه گونه امكاناتی مانند گرفتن بهترین وكلا برای تبرئه خود استفاده می كنند.

وی ادامه داد: یكی از دغدغه های رییس قوه قضاییه رسیدگی به پرونده های اقتصادی و مالی است كه اگر در شرایط عادی دنبال شوند این نگرانی وجود دارد كه به نتیجه مطلوب نرسند.

رییس سازمان بازرسی كل كشور تصریح كرد: اراده قوه قضاییه بر این است كه با تخلفات در هر سطحی كه باشد برخورد كند اما از سوی دیگر، تسلیم شواهد ضعیف و نقل قول های بدون پشتوانه نیز نمی شود.

پورمحمدی اصلی ترین وظیفه این دستگاه نظارتی را اصلاح رویه ها و روند امور دانست و اظهار داشت:غیر از تعاونی ها و صندوق های اعتباری 21هزار شعبه بانكی در كشور وجود دارد كه نظارت بر همه آنها امكان پذیر نیست و اگر به توصیه های نظارتی عمل نشود پرونده هایی مانند فساد مالی اخیر تكرار می شود.

وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران درباره نقش جریان موسوم به انحرافی نیز گفت: این حرف بیشتر یك كاركرد سیاسی دارد و نمی توان در نفی یا اثبات آن چیزی گفت و این وظیفه دستگاه اطلاعاتی است كه اگر سرنخی در این زمینه وجود دارد ارائه دهند.

پورمحمدی درعین حال از وجود نام برخی افراد در حمایت از تخلفات پرونده فساد بزرگ مالی خبرداد و یادآور شد: در جلسات دادگاه و بازجویی ها نكات جدیدی درباره این حمایت های غیرقانونی بیان شده كه باید روشن شود این حمایت ها در یك ساز و كار بده بستان بوده است یا خیر.

وی همچنین با اشاره به ماجرای برداشت از حساب بانكها آن را دارای اشكالات قانونی توصیف كرد كه زوایای دیگری از آن در دستگاه نظارتی در حال بررسی است.

این مقام ارشد نظارتی كشور با تایید بروز تخلفات متعدد در مناطق آزاد یادآور شد: مناطق آزاد فكر می كنند از قانون و مقررات نیز آزاد هستند كه همین تفكر به ناكارآمدی آنها دامن زده و به همین دلیل آن را یك كار شكست خورده و منفی می دانیم .

پورمحمدی متذكر شد: بر خلاف اهداف اولیه ، میانگین سطح رشد مناطق آزاد در زمینه های مختلف از میانگین رشد سایر مناطق كشور پایین تر است و پرونده های تخلفات در آنها نیز بیشتر است كه باید قوانین و مدیریت ساختاری مناطق آزاد تغییر كند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بطور تلویحی بخشی از مسئولیت بروز فسادها را متوجه مردم دانست و تصریح كرد: افكار عمومی و مطالبات برای مبارزه با فساد باید به هم گره بخورد و نتیجه آن باید در انتخابات بروز پیدا كند.

پورمحمدی اضافه كرد: اگر مردم از فساد ناراحتند باید اول به خود انتقاد كنند كه چرا انتخاب خوبی نداشته اند و ناراحتی خود را باید با دقت در انتخاب های بعدی خود مانند مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر نشان دهند و افرادی را برگزینند كه قانون مدارتر باشند.

وی در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف ادامه داد:ا به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری نیز نباید مردم فریب شعارها را بخورند و اگر كسی ادعا كرد كشور و مردم را به اوج اعلاء می رساند مردم باید ببینند چه قدر تجربه و ایده عملی دارند زیرا اگر اشتباه كنند باید چند سال حسرت بخورند.ك/3

7192/667 / 1449
۰ نفر