۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۲۶
کد خبر: 80103479
T T
۰ نفر

اختصاصي/

پراكندگي گوگرد در محيط زيست عسلويه مهار مي شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۲۶
کد خبر: 80103479

تهران - مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از احداث انبار مكانيزه ذخيره سازي گوگرد در عسلويه خبر داد كه به اين ترتيب از پراكندگي گوگرد در محيط زيست اين منطقه جلوگيري مي شود.

'مسعود نصوری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: ساخت انبار مكانیزه ذخیره سازی گوگرد در كنار مجتمع بندری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساماندهی شده است و به این مركز انتقال داده می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مذاكراتی كه با مجتمع گاز پارسی و همچنین نفت و گاز پارس صورت گرفت، تا شش ماه دیگر ساخت انبار مكانیزه ذخیره سازی گوگرد به اتمام می رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه كرد: گوگرد تولیدی در این بخش برای مصارف داخلی و صادراتی انتقال داده می شود كه در این میان هر قدر بازار صادرات را مدیریت كنیم در این بخش به ارزش افزوده بیشتری دست می یابیم.

پیش از این، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شركت ملی گاز ایران، در مورد گوگردهای پراكنده در محیط زیست عسلویه به ایرنا گفته بود: عملیات ساخت انبار مكانیزه ذخیره سازی گوگرد تا 6 ماه آینده به اتمام می رسد و به این ترتیب تا 6 ماه آینده این مشكل در عسلویه حل می شود.

'مهدی جمشیدی دانا' در مورد خطرات ناشی از پراكندگی گوگرد در محیط زیست عسلویه، گفت: گوگرد برای مصرف داخلی و همچنین صادرات از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار است اما هم اكنون به دلیل اینكه انبار مكانیزه ذخیره سازی در حال ساخت است از انبار قبلی استفاده می شود.

وی همچنین بر بازاریابی داخلی گوگرد تاكید كرد و گفت: استفاده از گوگرد در ساخت آسفالت می تواند عمر آسفالت را تا 50 درصد افزایش دهد و علاوه بر این تحقیقات نشان داده كه گوگرد را می توان در بخش كشاورزی نیز مورد استفاده قرار داد.

اقتصام**9189**1319
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد