۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۳۲
کد خبر: 80090460
T T
۰ نفر

تهران-وزير تعاون، كار ورفاه اجتماعي از نهضت بزرگ تعاون در بخش كشاورزي خبر داد و گفت: 18 ميليون هكتار زمين آماده كشت است كه مي توان براي آنها در قالب تعاوني ها ، اشتغال ايجاد كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'عبدالرضا شیخ الاسلامی' شنبه شب درهمایش اتحادیه ها و شركتهای تعاونی ،افزود:در صورت آموزش به اعضای تعاونی در زمینه كشاورزی ، نیروی كار می تواند با اخذ تسهیلات و همچنین زمین و آب فعالیت در بخش كشاورزی را انجام دهند.

وی ادامه داد: حتی می توان با فعال كردن بخش كشاورزی،صنایع تبدیلی را در مجاورت زمین های كشاورزی توسعه داد.

وزیر تعاون ، كارو رفاه اجتماعی یادآور شد: توسعه زمین های كشاورزی از امسال در كشور اجرایی خواهد شد تا بدین ترتیب سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی افزایش یابد.

به گفته شیخ الاسلامی، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی محور اصلی كار در توسعه بخش كشاورزی از طریق تعاونی ها است.

وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: از دیگر كارهایی كه در سال جاری وزارتخانه پیگیری می كند توسعه تعاون از طریق استخراج حساب های اقتصادی است كه این مهم با كمك مركز آمار ایران در حال انجام است.

** شركت های بیمه تعاون

شیخ الااسلامی درباره شركت های بیمه تعاون گفت: سهام این شركتها در بورس به شكل سهامی عام عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: طی چند ماه گذشته 80 شركت تعاونی فراگیر تاسیس شده و تعداد تعاونی های جدید 10 هزار شركت است.

وزیرتعاون ،كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در 15 هزار و 835 طرح اشتغالزایی در بخش تعاون 471 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از تدوین 25 جلد كتاب برای توسعه تعاونی ها در كشور خبر داد و گفت: این كتابها برای توسعه بخش تعاون و افزایش بهره وری طراحی شده است.

** تعاون بازار

وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به شبكه 'تعاون بازار 'گفت: با ایجاد چنین شبكه ای می توان توزیع و فروش كالا را در كشور به شكل شبكه ای راه اندازی كرد.

شیخ الاسلامی با اشاره به افزایش قیمت برخی كالاها در روزهای اخیر گفت: توزیع شبكه تعاون بازار می تواند از روند افزایش قیمت ها جلوگیری كند . راه اندازی این شبكه بزودی به شكل آزمایشی در كشور انجام خواهد شد.

** خرید ساختمان برای اتحادیه های تعاونی

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: قرار است در سال جاری 5.5 میلیارد تومان برای خرید ساختمان برای اتحادیه های تعاونی تخصیص یابد.

** تسهیلات صندوق مهر رضا

شیخ الاسلامی با اشاره به تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) تصریح كرد: صندوق مهر رضا به همراه بانك قرض الحسنه مهر 300 میلیارد تومان تسهیلات برای تعاونی ها در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: هم اكنون با ادغام سه بخش تعاون ، كار و رفاه می توان تمام حساب هایی را كه در اختیار مجموعه وزارتخانه است در بانك های توسعه تعاون،قرض الحسنه مهر و صندوق مهر رضا متمركز كرد.

وزیر تعاون ، كار و رفاه اجتماعی افزود: بدون تردید با تجمیع منابع بانكی و صندوقها در بانكهای یاد شده ظرفیت آنها برای وام دهی افزایش خواهد یافت.

اقتصام ** 9123 **1601
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد