تهران- رييس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه وصله ايستادگي در برابر ولايت فقيه به دولت نمي چسبد، گفت: زندگي بنده نشان مي دهد كه با عمل و بيان درست، ادبيات صحيح و منطقي از ولايت دفاع مي كنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد كه برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس حضور یافته بود، در ادامه سخنان خود به سوال مطرح شده درباره 11 روز خانه نشینی رییس جمهوری و مقاومت در برابر حكم حكومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابقاء وزیر اطلاعات پاسخ گفت.

رییس قوه مجریه گفت: این از آن حرف هاست، احمدی نژاد و خانه نشینی و استراحت! حتی عده ای از دوستان و همكاران بارها به من گفته اند كه یك خورده به خودت برس و استراحت كن.

رییس جمهوری با بیان اینكه در این دولت كارها حتی برای یك روز نیز تعطیل نشده است، افزود: من می خواهم به همه دنیا نشان دهم كه نظام ولایت، نظام عدالت، مهربانی، عدالت، كار، تلاش و همبستگی است.



** شما هم می توانید نظرات خود را بدهید

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال كه هدف وی از گفتن این جمله كه 'مجلس در راس امور نیست' چه بوده است، تصریح كرد: اگر دنبال كشف نیت من هستید، من مخلص مجلس شورای اسلامی و همه هستم.

رییس قوه مجریه با بیان اینكه بالاخره باید این حد از آزادی را قائل باشیم، تاكید كرد: من استدلالی دارم و نظری را مطرح كرده ام با شما هم دعوا ندارم و شما هم می توانید نظرات خود را بدهید.

وی افزود: می توان همه امور را در فضای دوستی و همكاری حل و فصل كرد.



** چه طور از محل وزارتخانه ای كه هنوز تشكیل نشده است، صرفه جویی كرد؟

رییس جمهوری در پاسخ به این سوال كه چرا وزارت ورزش و جوانان دیر تشكیل شد، تصریح كرد: من آن قانونی را كه شما تصویب كرده ام می خوانم؛ شما در تاریخ 12/10/89 تصویب كرده اید كه سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان با هم ادغام شده اند و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می شوند.

وی ادامه داد: تبصره آن نیز می گوید كه هزینه ناشی از این ادغام از محل صرفه جویی در بودجه وزارت ورزش و جوانان تامین بگردد، خوب بگردد.

احمدی نژاد تصریح كرد: این قانون 30/10/89 به ما ابلاغ شد؛ یعنی هشت روز بعد از آنكه این قانون در مجلس تصویب شد.

رییس قوه مجریه تصریح كرد: در این قانون آیا اسمی از رییس جمهوری آمده است، مگر ما مانع از اصلاحات (ادغام) هستیم.

رییس جمهوری با بیان اینكه اول شرح وظایف وزارت خانه ها نوشته می شود و سپس وزیر معرفی می شود، خاطرنشان كرد: چرا بعد از تصویب این قانون دائم داد و بیداد شد كه رییس جمهوری قانون را اجرا نمی كند. (شما) گفتید خودشان ادغام شوند، خوب می شوند دیگر.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: چه طور از محل وزارتخانه ای كه هنوز تشكیل نشده است، صرفه جویی كرد؟ من این قانون را با همه اختیارات خودم به شما تقدیم می كنم شما را به جدتان بیایید و آن را اجرا كنید.

رییس قوه مجریه با اشاره به اینكه در سوال آمده است لحن نامه رییس جمهوری به مجلس غیرمعمول بوده است، افزود: بنده چند تا ابهام داشتم كه آن را نوشتم.

وی در ادامه با بیان این كه قصد دارد موضوعی خنده دارتر را بیان كند، گفت: برای برخی از همكاران به خاطر همین چند تا پرونده در دادگاه ها و نظام بازرسی الی ماشاء الله تشكیل شده هر روز باید بروند جواب بدهند؛ باید چه را جواب بدهیم. ادغامی انجام شد ، تمام شد و رفت.

رییس جمهوری در ادامه با بیان این كه شب عید است، برای آن كه 'دلها شاد شود' گفت: ما یك نامه دادیم ، محترمانه، مجلس محترم ، حالا زمین و زمان انتقاد می كنید كه چی ؟ رییس جمهور گفته است بالای چشمتان ابرواست؛ ببینید، چه خبر شد، رسید به سوال.



** اگر از دیوان محاسبات می پرسیدید راحت می گفت و نیازی به گرفتن وقت ملت نبود

احمدی نژاد در پاسخ به سوال هفتم شماری از نمایندگان مجلس گفت: گفته اند بودجه فرهنگی كجا خرج شده و از یك هزار و 500 میلیارد تومان چرا 20 درصد آن تخصیص داده شد؟

رییس قوه مجریه در پاسخ یادآور شد: تخصیص به اندازه درآمدها است و زمانی كه پول نیست، چه كار كنیم ؟ در غیر این صورت اگر پولی داشتیم می دادیم.

وی در ادامه تاكید كرد: زندگی بنده هیچ تفاوتی با قبل نكرده است، برخی دوستان در سایتشون نوشته اند احمدی نژاد حقوق استاد دانشگاه می گیرد، خیلی زیاد است؛ همانش هم را حاضریم بدهیم شما.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: خود شما مصوب كردید بودجه های فرهنگی كشور در اختیار سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای مركزی ائمه جمعه و استان ها است.

احمدی نژاد با طرح این سوال كه 'استان ها چگونه این بودجه ها را خرج می كنند؟' گفت: (بر اساس آنچه) شما مصوب كردید، در شورای برنامه ریزی استان ها همه حضور دارند، شما هم تشریف دارید؛ بنده كجا در شورای برنامه ریزی استان ها هستم ؛ شما دیوان محاسبات بروید و بگویید كجا خرج شده است؟

رییس قوه مجریه تصریح كرد: اگر از دیوان محاسبات می پرسیدید راحت می گفت؛ لازم نبود وقت ملت گرفته شود.

رییس جمهوری ادامه داد: فكر می كنم من باید از شما بپرسم كجا خرج شده؟ شما در شورای برنامه ریزی هستید و من نیستم. آنجا شما تصویب می كنید 10 میلیون می دید به این سه میلیون. من كجا خبر دارم ؟ من جهات كلی را گفتم در جهت فرهنگ انقلاب دینی، ارزش های ملی و الهی ، همبستگی ملی، خانواده، زن، مرد، احترام، كرامت، عدالت خرج كنید؛ دیگه بقیه اش دست شماها است كه چطور خرج شود؟



** وقتی كسی عضو كابینه نیست دیگر ماموریت خارجی چه معنایی دارد

احمدی نژاد همچنین گفت: در سووال هشتم پرسیدند كه عزل وزیر خارجه آن هم در حال ماموریت سنگال چرا انجام شده است ؟ و گفته اند كه این موجب وهن نظام شد.

رییس قوه مجریه پاسخ داد: از شما بپرسم چه كسی به ایشان ماموریت داده؟ آیا من ماموریت دادم؟

وی ادامه داد: اگر شما می گویید بگویید؛ من چنین ماموریتی ندادم.

رییس جمهوری تصریح كرد: بعد از اینكه به عزیزی بگویم خیلی ممنون، دیگر شما تشریف ندارید دیگر ماموریت چه معنایی دارد والا ما هیچ قصدی نداشتیم و (تغییر وزیران) از اختیارات رییس جمهور است، اصل 136، از اختیارات رییس جمهور می شود سووال كرد؟ بالاخره باید یك مستندات قانونی پشت آن باشد.

وی افزود: (در تغییر وزیر امور خارجه) می خواستیم وزارت خارجه یك تغییراتی كند؛ یك نوسازی بشود.

سیام**9129**9185**2026
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست