۲۶ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۰۳
کد خبر: 30768011
T T
۰ نفر

تهران- با وجود هشدار بانك مركزي مبني بر برخورد جدي با دلالان ارز، روز دوشنبه دلالان به فعاليت خود ادامه دادند و بصورت غيرعلني و به دور از چشم ماموران، اقدام به خريد و فروش ارز در خيابان فردوسي و منوچهري كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا استان تهران، صرافان خیابان فردوسی تهران روز دوشنبه نیز مانند روز یكشنبه با نصب برگه هایی پشت شیشه های مغازه خود اعلام كردند كه از خرید و فروش هرگونه ارز معذور هستند.

بر شیشه برخی از مغازه های خیابان فردوسی برگه ای نصب شده بود كه روی آن عبارت 'ارز مورد نیاز تنها به دارندگان كارت ملی و حضور خود فرد متقاضی پرداخت می شود' ، نوشته شده بود.

یكی از صرافی های خیابان فردوسی درباره تاثیر تصمیم بانك مركزی بر فعالیت آنان گفت: اقدام اخیر بانك مركزی خرید و فروش ارز را در صرافی ها متوقف كرده است.

متصدی صرافی زرین افزود: ما از صبح كه مغازه را باز كردیم، بدون هیچ فعالیت نشسته ایم و منتظرهستیم ببینیم وضعیت بازار ارز چه می شود.

وی درباره خرید و فروش پنهانی نیز گفت: ما به هیچ عنوان نمی توانیم خرید و فروش كنیم اما بیرون انجام می دهند.

در طول خیابان فردوسی و ابتدای خیابان منوچهری كه راه می روی این صدای آشنا را می شنوی؛ 'دلار دلار' .

خبرنگار ایرنا به یكی از این فروشندگان مراجعه كرد و از ایشان درخواست دلار كرد كه گفت هرچقدر بخواهی هست.

خرید و فروش دلار در خیابان فردوسی در حالی انجام می شود كه بانك مركزی مصمم به مبارزه با دلالان ارز است و در این زمینه اولتیماتوم هم داده است.

فرق خرید و فروش این دوره توسط دلالان آن است كه شما دلار را دست آنها نمی بینید؛ فقط می شنوید دلار و در صورت خریدار بودن ، در جایی دیگر دلار را به شما می دهند .

سیاست بانك مركزی مبنی بر برخورد با دلالان ارز فقط باعث شده معاملات بصورت غیرعلنی انجام شود و كاری كه تا چند روز پیش به راحتی انجام می شد، امروز شاید كمی مشكل شده باشد.

تهرام/9977/ /1556/ 1449
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد