۱۴ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۴۳
کد خبر: 30748416
T T
۰ نفر

تهران- رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از برگزاري جلسه مربوط به نوسانات نرخ ارز در سه شنبه هفته آينده در اين كميسيون خبر داد.

'ارسلان فتحی پور' روز چهار شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: دراین جلسه قرار است از مسوولان دستگاه های مربوطه، بانك ها ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سازمان حمایت از تولید كنندگان و مصرف كنندگان، بخش خصوصی و بازاریان حضور داشته باشند.

نماینده كلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه قرار است گزارشی از وضعیت نرخ ارز و نوسانات آن ارایه و پیشنهادهای لازم برای بازگشت آرامش به این بازار دریافت شود.

به گفته وی، همچنین قرار است در این نشست، آینده بازار ارز بررسی و راهكار های مناسب برای آن اتخاذ شود.

فتحی پور تصریح كرد: نوسانات نرخ ارز نگرانی زیادی را برای تولید كنندگان ایجاد كرده و به همین دلیل باید تمهیدات خاصی برای این بازار اندیشیده شود.

رییس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نوسانات و رشد نرخ ارز تاثیر زیادی بر تورم خواهد داشت و به همین دلیل باید این وضعیت كنترل شود.

وی گفت: هر چند ایران طی 32 سال گذشته همواره با تحریم مواجه بوده اما جنجال های ناشی از تحریم بی منطق بانك مركزی از دلایل رشد نرخ دلار در روز های گذشته است .

به گفته فتحی پور ، با اعلام تحریم بانك مركزی برخی از مردم نگران شده و به بازار ارز هجوم آورده اند اما بانك مركزی هم اكنون دارای ذخایر مناسبی است و برای تامین ارز مشكل خاصی ندارد.

اقتصام** 9141**1319
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد