تهران- رييس‌جمهور با اشاره به فرا رسيدن سالروز حماسه نهم دي از حضور آگاهانه و پرشور ملت ايران در صحنه‌هاي حساس و سرنوشت‌ساز تقدير كرد و گفت: در سال 88 بدخواهان و دشمنان ملت ايران با دروغگويي و زير سوال بردن انتخابات قصد داشتند به زعم خود اساس و پايه‌هاي نظام و انقلاب را متزلزل كنند اما حضور اقيانوس‌وار مردم در نهم دي ماه بر همه فتنه‌گري‌ها و توطئه‌هاي آنان خاتمه داد.

دكتر محمود احمدی‌نژاد در جلسه استانی هیأت دولت در استان ایلام ، حضور گسترده مردم در روزهای حماسی و ملی ایران از جمله روز قدس، 22 بهمن و 9 دی‌ماه را از نقاط اوج نقش‌آفرینی ملت ایران دانست و گفت: تجربه سال‌های پس از انقلاب اسلامی ثابت كرده كه مشكلات پیچیده و توطئه‌ و فشارهای طاقت‌فرسای بدخواهان و دشمنان خارجی و داخلی با حضور گسترده مردم هیچگاه اثرگذار نخواهد بود.

رییس‌جمهور حضور گسترده و آگاهانه مردم در صحنه‌های مختلف را موجب اقتدار ملی و روسیاهی دشمنان و مدلی برای تغییر حكمرانی دانست و گفت: مردم با حضور در صحنه ضمن دفاع از آرمانها و دستاوردهای خود ،مسیر حركت مسئولین را هم ترسیم می‌كنند و می‌توان این شیوه را به عنوان یك مدل در سیستم حكومتداری به ملت‌ها و دولت‌ها معرفی كرد.

رییس‌جمهور خدمت صادقانه به مردم و توجه به نیازها و رفع مشكلات آنان را مورد تأكید قرار داد و گفت:‌ باید توجه داشت كه اگر مردم از معادلات و تصمیم‌گیری‌ها فراموش شده و كنار گذاشته شوند و عده‌ای در كشور اصحاب قدرت و ثروت شده و در سخنان آنان هیچ اثری از مردم و خدمت به آنها نباشد، دیگر تضمینی برای بقای آرمان‌های انقلاب باقی نخواهد ماند.

دكتر احمدی‌نژاد اظهار داشت:‌ مردم باید اخلاص، پاكی و دلسوزی را در چهره خادمان و مسئولین خود مشاهده كنند همچنانكه امام راحل و رهبری عزیز نیز نسبت به خدمت‌رسانی برای مردم اهمیت و تأكید ویژه دارند.

رییس‌جمهور تصریح كرد: مردم نشان دادند كه هر زمان بخواهد برای كشور بن‌بستی ایجاد شود، با حضور پرشور و آگاهانه خود اجازه این كار را نمی‌دهند چرا كه مردم تجلی قدرت خدا هستند.

دكتر احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران در مقاطع مختلف سال‌های پس از انقلاب در صحنه‌های حساس ،كار خود را در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی انجام داده‌اند.

رییس‌جمهور در ادامه با تجلیل از حضور صمیمی، انقلابی و با عاطفه مردم استان ایلام در مراسم استقبال از خدمتگزاران خود در دولت، اظهار داشت: جمعیت پرشور و خودجوش مردم استان ایلام در مراسم استقبال از خادمان خود در دولت با شعار علیه استكبار و حمایت از انقلاب اسلامی بار دیگر پایبندی خود به آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب را نشان دادند.

رییس‌جمهور افزود: مردم این استان در سال‌های دفاع مقدس این منطقه را ترك نكردند و با اراده محكم و ایستادگی از آن محافظت كردند و با نثار شهدا و ایثار خود چندین بار دشمن متجاوز را از خاك كشور بیرون راندند و در سفر چهارم دولت به این استان نیز دریای جمعیت در ایلام و تمام شهرستان‌ها به نفع انقلاب و آرمان‌های انقلاب فریاد زدند.

دكتر احمدی‌نژاد تصریح كرد: پاسخ این همه شور و وفاداری مردم ایلام باید كار صادقانه، یاری رساندن به مردم و حل مشكلات آنها باشد.

وی همچنین در این جلسه همت وزرا و مسئولان را برای ایجاد اشتغال و رفع مشكلات موجود و ارائه تسهیلات مناسب برای پیشرفت همه جانبه در بخش‌های مختلف استان ایلام را مورد تأكید قرار داد و گفت: قبل از انقلاب هیچگونه توجهی از سوی حكومت به استان ایلام نمی‌شد و بعد از انقلاب هم به لحاظ درگیری این استان با دفاع مقدس كمك شایانی به این استان نبوده‌ایم و باید تمام تلاش‌ها در جهت رشد و ارتقاء روزافزون بخش‌های مختلف استان بویژه در زمینه اشتغال برای جوانان این استان باشد و وزرا نیز باید به طور خاص در خصوص انجام كار در این استان تلاش كنند.

رییس‌جمهور همچنین به بخشی از كارهای انجام شده در این راستا از جمله انجام پروژه‌های راه، گازرسانی روستایی، مسكن مهر، آبرسانی به زمین‌های كشاورزی، بهسازی روستاهای دور افتاده، طرح فاضلاب روستایی، انجام كارهای صددرصدی سرمایه‌گذاری برای تكمیل پروژه‌های نفتی در استان اشاره كرد

سرخط اخبار سیاست