ايلام – رييس جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه ساختن كشور در گرو گذشت از منافع شخصي است ، گفت: بايد از آسايش و منافع شخصي گذشت و كار و فداكاري كرد تا كشور ساخته شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا محمود احمدی نژاد شامگاه چهارشنبه در دور چهارم سفر استانی در جمع ایثارگران، مدیران و منتخبان استان ایلام افزود: زمانی می توان كشور را به خوبی ساخت كه از مسیر علم و با روحیه ایثارگری حركت كنیم.

وی با یادآوری اینكه علما ی انسان ساز و تاریخ ساز از مسیر ایثار به علم رسیدند، خاطر نشان كرد: در این صورت بود كه علم آن ها مفید، ماندگار و اثرگذار شد.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه علم بدون ایثار ماندگاری ندارد، گفت: بدون روحیه ایثارگری محال است ملتی حتی به پایین ترین سطح عزت دست یابد.

وی در ادامه با یادآوری اهمیت تجلیل از عالمان و خدمتگزاران، از علم به عنوان عامل اصلی سعادت و پیشرفت انسان و جامعه یاد كرد.

رییس قوه مجریه با تاكید بر اینكه انسان بدون علم فرقی با سایر موجودات ندارد، از كارعلمی به عنوان یك مجاهدت یاد كرد و گفت: عاملی كه ارزش های الهی، انسانیت ،ایثار و فداكاری را در جامعه ترویج می كند، علم است.

وی با بیان اینكه علم مایه اقتدار، عزت، رفاه و سعادت یك جامعه است، گفت: امروز مهمترین ماموریت ما ساختن ایران است.

ریس دولت نهم ودهم ساختن ایران را در ادامه همان فداكاری ها و ایثارگری ها در دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران 8 سال دفاع مقدس مهمترین ماموریت ما دفع دشمن و استقلال كشور بود كه امروز این ماموریت به ساختن ایران تبدیل شده است.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: زمانی می توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم كه ایران یك كشور پیشرفته باشد، در واقع پشتوانه پیام انقلاب اسلامی پیشرفته بودن ایران است.

احمدی نژاد ایثار، علم و ساختن را از یك جنس و مكمل هم دانست و گفت: بدون هركدام از این عوامل نمی توان به موفقیت رسید. چرا كه هركدام از آنها پشتوانه یكدیگر هستند.

* رشد استان ایلام پایین تر از سطح متوسط كشور است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر رشد استان ایلام نسبت به رشد متوسط سایر استان های برخوردار پایین تر است.

وی به استعدادها و ذخایر طبیعی خوبی كه در استان ایلام وجود دارد اشاره كرد و گفت: این استان در سه بخش كشاورزی، گردشگری و همچنین صنایع نفت و گاز (صنایع پایین دستی) دارای استعداد قابلیت توجهی است كه در صورت فعال سازی آن تحول بنیادی در این استان ایجاد می شود.

رییس جمهوری در عین حال خاطرنشان كرد:باید سرعت پیشرفت در استان نسبت به متوسط پیشرفت سایر استان ها بالاتر باشد تا فاصله این استان نسبت به سایر مناطق كاهش یابد.

احمدی نژاد به بخش گردشگری راهیان نور به عنوان یكی دیگر از ویژگی های رشد و توسعه در این استان اشاره كرد و گفت: در تاریخ این سرزمین مجاهدت ها و فداكاری های این استان به خوبی نمایان است، بنابراین نسل های مختلف برای درس گرفتن از شجاعت، آزادگی و مردانگی این دیار به استان ایلام سفر كنند.

احمدی نژاد همدلی، كار ، تلاش و توكل به خدا را عامل پیشرفت، عزت و پیروزی یك ملت دانست و خطاب به حاضران در جلسه گفت: با همت تاریخی و دست در دست هم می توانید استان را بسازید؛ همانطوری كه 8 سال دوران دفاع مقدس ایستادید و با مقاومت خود به پیروزی رسیدید.

**سیام2023**1532**
۰ نفر