۵ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 30732529
T T
۰ نفر

تهران - رييس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور گفت: تا كنون بيشترين گروه هاي سني ثبت نام كننده در انتخابات دور نهم مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر افراد 30 تا 35 ساله هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر شجاعان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات كشور ، افزود : 25 فرایند برای برگزاری انتخابات الكترونیكی توسط وزارت كشور طراحی شده است.

وی اظهار داشت: از این بین،14 فرایند قبل از انتخابات، چهار فرایند در روز انتخابات، سه فرایند بعد از انتخابات و چهار فرایند به عنوان فرایندهای پشتیبان هستند.

شجاعان ادامه داد: در سامانه جامع انتخابات برای اولین بار بحث امضای الكترونیكی طراحی شده كه دقت و صحت را در فرایندهای انتخاباتی به دنبال دارد.

رییس كمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات كشور ،گفت : در حال حاضر شش فرایند در حال اجرا داریم طوریكه نخستین فرآیند همزمان با صدور فرمان وزیر كشور به صورت الكترونیكی جهت آغاز انتخابات صادر شد.

شجاعان افزود: در حال حاضر تمامی اطلاعات و تعداد افراد ثبت نام شده در سامانه جامع انتخابات به صورت الكترونیكی ثبت می شود كه البته در برخی موارد نیز در كنار مباحث الكترونیكی از كاغذ نیز استفاده می كنیم ولی وزارت كشور این آمادگی را دارد كه در فرایندهای انتخابات ' كاغذ ' را بطور كامل كنار بگذارد.

وی اظهار داشت : تا كنون بیشترین افراد ثبت نام كننده در كشور افراد 41 تا 45 سال بوده و بیشترین تعداد ثبت نام كننده دارای مدرك فوق لیسانس هستند.

سیام**7378**9132 1568
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست